וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על חוסנו ביחס ליורו - נסחר ב-1.1418 דולר ליורו

יהודה שויצר

7.11.2003 / 22:34

ציפייה לנתונים כלכליים מעודדים שיתפרסמו בהמשך היום מארה"ב והמגמה החיובית אמש בוול סטריט סייעו להתחזקות הדולר



הדולר האמריקאי שומר על חוסנו ביחס למטבעות המובילים, תוך ציפייה דרוכה לנתונים כלכליים מעודדים שיתפרסמו בהמשך היום מארה"ב והמגמה החיובית המתמשכת בוול סטריט. הדולר נסחר בשער של 1.1418 דולר ליורו, בדומה לשערו אמש. ביחס לין רושם הדולר שער של 110.13 ין לדולר, לעומת 110.26 ין לדולר אתמול.



אמש בוול סטריט זינק מדד הנאסד"ק לשיא של שנה בהובלת מניות השבבים. תוצאות טובות מהצפוי של סיסקו ונתונים כלכליים מעודדים סייעו לעליות במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ומדד נאסד"ק עלה ב-0.9%.



אתמול דווח כי מספר האמריקאים שהגישו לראשונה תביעות אבטלה צנח באופן מפתיע בצורה חדה בשבוע שעבר, לרמה שלא נרשמה כמותה מאז ששקעה הכלכלה במיתון בשנת 2001, לפי נתונים שממשלת ארה"ב פירסמה היום.



נתונים נוספים שפירסמה הממשלה הצביעו על נסיקת פריון העבודה במגזר העסקי בארה"ב ברבעון השלישי, סימן לכך שהסיכוי שהאינפלציה תרים ראש נותר נמוך למרות הסימנים לכך שהתאוששות הכלכלה הולכת ומתבססת.



באירופה - הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) העלה את הריבית בבריטניה בהחלטה תקדימית בקרב המדינות המתועשות הגדולות בעולם. הבנק העלה את הריבית ברבע אחוז ל-3.75%. היתה זו העלאת הריבית הראשונה מאז פברואר 2000 בבריטניה. הורדת הריבית האחרונה נעשה ביולי, בשיעור של 0.25%.



השבוע, בעקבות הערכות אלו, עלתה הליש"ט לשיא של חמש שנים בשער של יותר מ-1.7 דולר. הבנק המרכזי האירופי לא שינה, כצפוי, את שער הריבית בגוש היורו. נגיד הבנק הנכנס ז'אן קלוד טרישה הודיע כי אין לבנק תוכניות להעלות את הריבית בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully