וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: צפי להתאוששות כלכלית בארה"ב הוביל את הבורסות מעלה

יהודה שויצר

7.11.2003 / 9:59

טויוטה, יצרנית הרכב המובילה ביפאן, עלתה ב-1.5% והשלימה עלייה שבועית של 10%; בדרום קוריאה רשמה מניית סמסונג אלקטרוניקס עלייה של 2.6%



בורסות אסיה רשמו עליות שערים על רקע סימני התאוששות בכלכלת ארה"ב. בדרום קוריאה, שקנתה לעצמה מקום של כבוד כאחת היצואניות המובילות מאסיה, רשם מדד קוספי עלייה של 1.8%. מדד ניקיי בטוקיו התחזק ב-0.7%.



ביום ראשון ייערכו בחירות ל-480 מושבי הבית התחתון ביפאן. מפלגתו של ראש הממשלה המכהן, LDP, צפויה לשמור על כוחה על רקע השיפור הכלכלי ביפאן בתקופה האחרונה. מדד ניקיי הוסיף כ-40% מאז תחילת חודש אפריל. אם מפלגתו של ג'ונצ'ירו קואיזומי לא תזכה ברוב מספק הודיע ראש הממשלה כי יפרוש מתפקידו.



אמש בוול סטריט זינק מדד הנאסד"ק לשיא של שנה בהובלת מניות השבבים. המגמה החיובית במדדים, בשילוב עם המשך זרימה של נתונים מעודדים משוק העבודה האמריקאי מובילים להנחה כי הצריכה הפרטית בארה"ב תעלה ועמה הצמיחה במשק הגדול בעולם.



בטוקיו, מניות של חברות המתבססות על יצוא לארה"ב רשמו עליות נאות. קאנון, יצרנית מוצרי הצילום המייצאת כ-70% מתוצרתה, עלתה ב-2.4%.



חברות הרכב, שכובשות את השוק האמריקאי, התחזקו אף הן. טויוטה, יצרנית הרכב המובילה ביפאן, עלתה ב-1.5% והשלימה עלייה שבועית של 10%. השבוע דווח כי החברה כיכבה בראש רשימת מכירות כלי הרכב בארה"ב באוקטובר.



בדרום קוריאה רשמה מניית סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, עלייה של 2.6%. סמסונג התחזקה על רקע המגמה החיובית הנאה שנרשמה במניות המגזר אמש בוול סטריט. LG אלקטרוניקס רשמה עלייה של 1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully