וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת אישר לחיים רמון להעיד בבית המשפט על מכירת שיכון ובינוי

חיים ביאור

7.11.2003 / 9:56

עוה"ד כספי וטיכו ביקשו לזמנו כדי שימסור בביהמ"ש את השיקולים שהינחו אותו, ואת גזבר ההסתדרות אז חיים אורון, למכור את החברה לפי שווי של 300 מיליון שקל בלבד



יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הודיע אתמול לעורכי הדין רם כספי וגד טיכו כי הוא מאשר לח"כ חיים רמון להתייצב בבית המשפט לצורך מתן עדות; עוה"ד כספי וטיכו מייצגים את שיכון ובינוי במשפט המתנהל נגד החברה וראשיה בעניין אופן מכירתה ב-96'.



בעקבות האישור (הפורמלי) של יו"ר הכנסת, יופיע רמון, שהיה יו"ר ההסתדרות ב-96-'94', לצורך מתן עדות בפרשה. עוה"ד כספי וטיכו ביקשו לזמנו כדי שימסור בביהמ"ש את השיקולים שהינחו אותו, ואת גזבר ההסתדרות אז חיים אורון, למכור את החברה לפי שווי של 300 מיליון שקל בלבד.



התובעים במשפט הודיעו שהם מצדדים בזימונו של רמון, "כדי שישפוך אור על הפרשה התמוהה של מכירת שיכון ובינוי במחיר נמוך, לכאורה, משוויה האמיתי". מרבית הבעלות על החברה נמכרה לעובדיה ומקצתה לחברת אריסון השקעות.



לפני שלוש שנים הגישו שר הדתות והכלכלה לשעבר שמעון שטרית ועוד ארבעה חברים בהסתדרות תביעה בסך 900 מיליון שקל נגד ההסתדרות, ראשי שיכון ובינוי וחברת אריסון השקעות.



החמישה, שאותם מייצג עו"ד משה קפלנסקי, טענו כי ראשי ההסתדרות באותה עת בחרו בהערכת השווי הנמוכה ביותר של החברה מבין ההערכות שהוצגו בפניהם. לטענתם, בכך נגרם נזק חמור להסתדרות ולפיכך חייבים המעורבים בעסקה, שביניהם מנכ"ל שיכון ובינוי עוזי ורדי-זר והיו"ר פרופ' אפרים צדקה, להעביר פיצוי כספי לקופתה הגירעונית.



לעומתם טוען ורדי-זר כי מכירת החברה היתה אחת העסקות הכלכליות הטובות שעשתה ההסתדרות. לדבריו, "המהלך יכול להיות מקור גאווה בעבורי, בעבור ההסתדרות ובעבור עובדי שיכון ובינוי שקיבלו מניות בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully