וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבור מי רכשה רוזבאד מניות דיסקונט ב-23 מיליון שקל?

רותם שטרקמן

7.11.2003 / 10:24

רוזבאד רכשה כ-6 מיליון מניות של בנק דיסקונט במחיר של 3.59 שקלים למניה, ב-2.7% פחות ממחיר דיסקונט אתמול לאחר המסחר בבורסה



חברת רוזבאד שבשליטת דודי וייסמן ושרגא בירן, בעלי השליטה בחברת הדלק אלון דור ובחברת ריבוע כחול, הודיעה אתמול על רכישת מניות בנק דיסקונט ב-22.8 מיליון שקל. רוזבאד רכשה כ-6 מיליון מניות דיסקונט במחיר של 3.59 שקלים למניה, ב-2.7% פחות ממחיר דיסקונט אתמול לאחר המסחר בבורסה.



ההודעה של רוזבאד תמוהה במקצת, מכיוון שמעורב בה צד שלישי עלום שם שלו אינטרס ברכישת המניות. רוזבאד הודיעה כי הסכימה עם צד שלישי כי בכל מקרה שבו תמכור רוזבאד את המניות בהפסד (כשהמכירה תתבצע בהסכמת אותו צד השלישי), יישא הצד השלישי במלוא סכום ההפסד מהמכירה. זאת, בתוספת עלויות מימון שנגרמו לחברה בשל רכישת המניות. מנגד, בכל מקרה של מכירת מניות ברווח, יחולק הרווח (בניכוי עלויות מימון) בין שני הצדדים בחלקים שווים. עוד הוסכם כי היה ולא יימצא רוכש לכל המניות עד פברואר 2004, רוזבאד תהיה רשאית, לפי שיקול דעתה, למכור בשוק את המניות שייוותרו בידיה באותו מועד, וביחס למכירה זו יחולו אותם תנאים.



על פי הודעתה של רוזבאד נראה כי לאותו צד שלישי יש אינטרס גדול ברכישת המניות על ידי רוזבאד, אך קשה להבין את האינטרס הזה. השאלה הנשאלת היא מדוע שהצד השלישי המוכן לקחת על עצמו את מלוא ההפסד אך מקבל רק חצי מהרווח, לא ירכוש בעצמו את המניות.



דיסקונט הוא הבנק הזול בין הבנקים הגדולים. הוא נסחר במכפיל של 0.62 על ההון העצמי, לעומת מכפיל של 0.71 שבו נסחר הבנק הבינלאומי, לאומי (0.76), מזרחי (0.83) ובנק הפועלים היקר מכולם עם מכפיל של 0.9 על ההון העצמי. דיסקונט, כמו הפועלים ולאומי, רשמו עלייה של כ-50% מאז תחילת 2003, ואילו בנק לאומי, שהשליטה בו נרכשה על ידי צדיק בינו, זינק ב-103%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully