וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 59% בהכנסות ויוונדי יוניברסל ברבעון השלישי ל-5.9 מיליארד דולר

יהודה שויצר

7.11.2003 / 10:51

הכנסות החברה היו מעט מעל לתחזיות; ויוונדי מסרה כי למרות עלייה בהכנסות חטיבת הטלקום, חולשה ביתר חטיבותיה הובילה לירידה בהכנסות



ירידה של 59% בהכנסות תאגיד המדיה הצרפתי ויוונדי יוניברסל ברבעון השלישי. ויוונדי דיווחה על מכירות בהיקף של 5.903 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 14.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בניכוי השפעת מכירת חטיבות וואולה אינוויירמנט ו-ויוונדי יוניברסל פבלישינג רשמה החברה ירידה של 7% בהכנסות.



החברה מסרה כי למרות עלייה בהכנסות חטיבת הטלקום, חולשה ביתר חטיבותיה הובילה לירידה בהכנסות. הכנסות החברה היו מעט מעל לתחזיות. החברה שבה ואישה את תחזיותיה להמשך השנה.



בחודש שעבר הודיעו ויוונדי וקונצרן התעשייה האמריקאי ג'נרל אלקטריק על השלמת עסקת מכירת ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט - חטיבת המדיה האמריקאית של ויוונדי - לחטיבת הטלוויזיה NBC, שבבעלות ג'נרל אלקטריק.



מנכ"ל NBC, רוברט רייט, יעמוד בראש החברה החדשה, שתיקרא NBC יוניברסל ותתחרה בענקיות מדיה דוגמת דיסני ויוניברסל. החברה תשלב את רשתות השידור וערוצי הכבלים של NBC עם אולפני הקולנוע והטלוויזיה ופארקי השעשועים של יוניברסל.



העסקה מקנה לנכסי יוניברסל שווי של 14 מיליארד דולר ויוצרת חברה בעלת שווי מוערך של למעלה מ-40 מיליארד דולר. לדברי החברות, המיזוג טומן בחובו פוטנציאל סינרגטי בהיקף של 400-500 מיליון דולר. זה ינבע הן מחיסכון בעלויות והן מגידול בהכנסות.



ויוונדי תשקיע כ-3-4 מיליארד דולר בישראל



ויוונדי תשתלב בחמש השנים הבאות בפרויקטים בישראל בהיקף של 4-3 מיליארד דולר - כך אמר השבוע נשיא חברת המים ואיכות הסביבה הבינלאומית ויוונדי, הנרי פרגליו, לעיתון "הארץ" לקראת ביקורו בישראל בשבוע הבא. מדובר בפרויקטים בתחומי המים, האנרגיה והתחבורה; חלקה של ויוונדי בהשקעות עשוי להסתכם במאות מיליוני דולרים.



פרגליו ייפגש בעת ביקורו בישראל עם ראשי המדינה והמשק, ובהם ראש הממשלה אריאל שרון, שר האוצר בנימין נתניהו ושר התשתיות יוסף פריצקי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully