וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המדדים המובילים בשיא של שנה; פרנקפורט עולה ב-1.5%

יהודה שויצר

7.11.2003 / 12:19

באייר, חברת הכימיקלים והתרופות הגרמנית, נוסקת ב-8%; בקרב מניות הרכב בולטת ב.מ.וו עם עלייה של 2.5%; ויוונדי יוניברסל עולה ב-0.5% לאחר פרסום דו"חות



אופטימיות בנוגע להתאוששות כלכלית בארה"ב מסייעת לשוקי ההון באירופה לעלות זה יום שני ברציפות לשיא שנתי. ארה"ב מהווה את השוק הגדול ביותר עבור יצואני אירופה. את העליות מובילות מניות התעשייה הגדולות שמושכות את מדד דקס בפרנקפורט לעלייה של 1.5%. מדד FTSE עולה ב-1.1% בעוד שבורסת פאריס רושמת עלייה של 0.7%.



אמש בוול סטריט זינק מדד הנאסד"ק לשיא של קרוב לשנתיים בהובלת מניות השבבים. המגמה החיובית במדדים, בשילוב עם המשך זרימה של נתונים מעודדים משוק העבודה האמריקאי, מובילים לאופטימיות כי הצריכה הפרטית בארה"ב תעלה ועמה הצמיחה במשק הגדול בעולם.



באייר, חברת הכימיקלים והתרופות הגרמנית, נוסקת ב-8% לאחר דיווחים לא רשמיים כי החברה מתכוונת לפצל את חטיבת הכימיקלים שלה וחטיבת הפלסטיקה. מגורמים המקורבים לחברה עולה כי באייר מתכוונת להקים חברה חדשה שתתמחה בתחומים אלה המניבים הכנסות שנתיות של 5.7 מיליארד דולר.



ירידה של 59% בהכנסות תאגיד המדיה הצרפתי ויוונדי-יוניברסל ברבעון השלישי. ויוונדי דיווחה על מכירות בהיקף של 5.903 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 14.55 מיליארד יורו ברבעון המקביל. בניכוי השפעת מכירת חטיבות וואולה אינוויירמנט ו-ויוונדי יוניברסל פבלישינג רשמה החברה ירידה של 7% בהכנסות.



החברה מסרה כי למרות עליייה בהכנסות חטיבת הטלקום, חולשה ביתר חטיבותיה הובילה לירידה בהכנסות. הכנסות החברה היו מעט מעל לתחזיות. מניות ויוונדי עולות ב-0.5% לאחר ששבה ואישרה את תחזיותיה להמשך השנה.



דויטשה פוסט, חברת שירותי הדואר הגרמנית, עולה ב-1% לאחר שדיווחה על רווח נקי של 219 מיליון יורו ברבעון. הרווח משקף ירידה של 7.6% ביחס לרבעון המקביל, אך גבוה מתחזיות האנליסטים.



מפעילת הבורסה בפרנקפורט, דויטשה בורס, יורדת ב-6% לאחר שהזהירה כי רווחיה בשנת 2004 יהיו נמוכים או לכל היותר שווים לרווחיה ב-2003.



חברת התוכנה SAP, המייצאת את מרבית תוצרתה, עולה ב-1.7%. החברה גורפת כרבע מהכנסותיה מהשוק האמריקאי. סימנס עולה ב-2%; פיליפס ב-0.5%.



בקרב מניות הרכב בולטת ב.מ.וו עם עלייה של 2.5%. רנו ופז'ו הצרפתיות עולות בכ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully