וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נעלה בירידות

שירלי יום-טוב

7.11.2003 / 23:12

למרות נתונים חיוביים משוק התעסוקה. אמדוקס עלתה בכ-2% והשלימה עלייה של 18% ב-3 ימים

נתוניו החיוביים של דו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר, שהצביעו על המשך השיפור במצבו של שוק התעסוקה האמריקאי, הציתו עליות במדדים המרכזיים בוול סטריט לאורך כמעט כל שעות המסחר. למרבה ההפתעה, שינו המדדים כיוון לקראת סיום המסחר ונסגרו בירידות. הנאסד"ק ירד ב-0.3% והדאו איבד חצי אחוז.

אמדוקס עלתה בכ-2% והשלימה עלייה של 18% ב-3 ימים. נור זינקה ב-13% ובקווב הוסיפה 10%, אי.סי.איי עלתה זה היום ה-3 ברציפות והוסיפה 2%; אלווריון המשיכה להתחזק ב-3.7% בעקבות הדו"חות.

שיעור האבטלה בארה"ב בחודש אוקטובר עמד על 6%, עשירית האחוז מתחת לשיעור לו ציפו הכלכלנים, וירידה באותו שיעור ביחס לנתוני החודשיים הקודמים. מספרן של המשרות החדשות שנוצרו במהלך החודש עמד על 126 אלף - כמעט כפול מהצפי ל-65 אלף משרות, ונתון המצביע על חודש שני ברציפות בו מוסיף המשק האמריקאי משרות חדשות, בניגוד למגמת הגריעה ששלטה חודשים ארוכים.

גם אתמול סייעו נתונים מהזירה המקרו כלכלית, אף הם ביחס לשוק התעסוקה, לעליות. מספרן של התביעות החדשות לדמי אבטלה נפל בשבוע שעבר ל-348 אלף בלבד, שפל של 34 החודשים האחרונים, לעומת תחזית לרף של 380 אלף. יו"ר הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, העריך אתמול כי שוק העבודה יתרחב בחודשים הקרובים וההערכות הן כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי נמצאת בסופה בין החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים, לאחר שב-3 השבועות האחרונים זרמו תוצאותיהן של מרביתן. בשבוע שחלף התקבלו דו"חותיהן של אמדוקס ואי.סי.איי, שהצביעו על מגמת שיפור בעסקי החברות.

מניית אמדוקס פתחה היום את המסחר במחיר של 24.6 דולר לאחר זינוק של כ-15% במניה ביומיים האחרונים. כעת היא מתממשת בכ-2.3% למחיר 25 דולר. אמדוקס דיווחה על צמיחה עוקבת של 9% בהכנסות לרמה של 411.8 מיליון דולר, כ-1.8 מיליון דולר מעל לתחזית שמסרה עם פרסום תוצאות הרבעון הקודם. רווחיה הגולמיים של ענקית הבילינג המשיכו להציג שחיקה עקב עלייה במספרן של עסקות מיקור חוץ (אאוטסורסינג) בהן לוקחת החברה חלק. הרווח בניכוי הוצאות חד פעמיות היה 51 מיליון דולר או 23 סנט למניה. בית ההשקעות מריל לינץ' הותיר את המלצת ה"קנייה" למניה וב-CIBC הותירו המלצת "תשואת יתר".

מניית אי.סי.איי רשמה אף היא עליות נאות ב-2 ימי המסחר האחרונים על רקע התוצאות, שהצביעו עדיין על הפסד גבוה בשורה התחתונה, אך על שיפור בשורת ההכנסות, שצמחו ל-105 מיליון דולר מ-102 מיליון דולר ברבעון הקודם.

עלייה נרשמה גם בהכנסות מעסקי הליבה של החברה, הכוללים את חטיבת הרשתות האופטיות (לייטסקייפ ואנאוויס לשעבר) וחטיבת הפס הרחב (אינוויה), ל-78 מיליון דולר. ההפסד הנקי היה 14.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 35 מיליון דולר ברבעון הקודם. מניית אי.סי.איי רשמה זינוק של כ-180% מתחילת 2003, והיא נסחרת כיום בשווי שוק של 612 מיליון דולר. כעת המניה מוסיפה לעלות ב-4.6% למחיר של 6 דולרים.

מניית אלווריון עולה ב-4% למחיר של 8.8 דולרים בהמשך לעלייה של כ-3.5% אתמול בעקבות הצמיחה בהכנסות הרבעון השלישי לצד צמצום ההפסד הנקי וצפי למעבר לרווח נקי ברבעון הבא. המניה הוסיפה בחודש האחרון כ-28% ומתחילת השנה היא זינקה בכ-330%.

נור מזנקת ב-16% למחיר 2.3 דולרים המשקף לה שווי שוק של למעלה מ-30 מיליון דולר. מתחילת החודש זינקה המניה ב-46% לאחר שעם פרסום דו"חות הרבעון השלישי בסוף אוקטובר ציין דיוויד זליגמן, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי "נעמוד בתחזיותינו לדווח ברבעון הרביעי על איזון, רווח תפעולי ותזרים חיובי, ואנחנו מקווים כי לא יהיו הוצאות חד פעמיות נוספות".

נור, ספקית מדפסות בפורמט ענק ורחב, דיווחה על הכנסות של 17.1 מיליון דולר ברבעון השלישי - עלייה של 31% מהרבעון שעבר וירידה של 18% מהרבעון המקביל. ההפסד התפעולי היה 4.8 מיליון דולר וההפסד הנקי היה 5.5 מיליון דולר או 32 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully