וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון זלקינד מנהל מגעים למכירת אחזקותיו באלקו תעשיות לקרן פימי

אילן מוסנאים

9.11.2003 / 10:38

פרטי העסקה לא ברורים בשלב זה והיא אינה קרובה לסיכום. מתנהלים מגעים עם גורמים נוספים. אלקו תעשיות נסחרת בשווי שוק של 150 מיליון שקל הנמוך בכ-25% מההון העצמי


אלקו החזקות, של גרשון זלקינד, מנהלת מגעים למכירת השליטה באלקו תעשיות לקרן פימי. אלקו תעשיות מייצרת שנאים ומוצרי תשתית לתעשיית החשמל, והיא מעסיקה כ-400 עובדים. החברה נסחרת בבורסה בשווי שוק של כ-150 מיליון שקל והונה העצמי הסתכם בסוף הרבעון השני של 2003 בכ-202 מיליון שקל.

עיתון "מעריב" פירסם הבוקר ידיעה לפיה אלקו החזקות מתכוונת למכור את אחזקותיה באלקו תעשיות (כ-86.2%) תמורת סכום של כ-175 מיליון שקל. השווי הנגזר לאלקו ממספרים אלה הוא כ-203 מיליון שקל, והוא גבוה בכ-35% משווי השוק של החברה, שעמד הבוקר על כ-150 מיליון שקל.

גורמים המקורבים לקבוצת אלקו החזקות אישרו כי מתנהלים מגעים עם פימי, בהובלת ישי דוידי, אולם הם טענו כי המספרים שפורסמו אינם מבוססים. בנוסף מסרו הגורמים כי העסקה אינה נמצאת בשלבים הקרובים לסיכום וכי במקביל מתנהלים מגעים לביצוע העסקה עם משקיעים אחרים.

נזכיר כי באמצע חודש ספטמבר פירסם עיתון "הארץ" כי אלקו החזקות "העמידה על המדף" את החזקותיה באלקו תעשיות ובחברת ליברטי (לשעבר שקם נדל"ן). מנהל פיתוח עסקי באלקו החזקות, אבי ישראלי, אמר בספטמבר לעיתון "הארץ", כי "האחזקה שלנו באלקו תעשיות היא לא בליבת עסקינו, ולכן זה הגיוני שנדון במכירתה או בהכנסת שותף אסטרטגי". ישראלי הוסיף ואמר כי נעשו פניות אל החברה באשר להשקעה באלקו תעשיות, אך אלו מגעים ראשוניים בלבד ולא הגענו לשלב הדיונים על מחיר. אלקו תעשיות מייצרת שנאים ומוצרי תשתית לתעשיית החשמל, ובשנתיים האחרונות נפגעה קשות מההתכווצות בשוק זה.

התכווצות זו הביאה את החברה להפסד של 11 מיליון שקל ב-2002. ברבעון השני של 2003 הגיעה החברה לרווח סמלי של 115 אלף שקל - 0.2% ממחזור נמוך האופייני לה של 70 מיליון שקל. זאת, לאחר שביצעה מהלך הבראה שכלל פיטורי כמאה עובדים וצמצום פעילויות מפסידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully