וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והבינלאומי הגדילו באוקטובר חלקם בתעשיית קרנות הנאמנות

ניצן כהן

9.11.2003 / 12:15

העלייה בחלקם של שני הבנקים היא על חשבון הפועלים ואילנות דיסקונט. בשבוע הראשון של נובמבר נכנסו לקרנות 1.3 מיליארד שקל

בנק לאומי והבנק הבינלאומי הגדילו בחודש אוקטובר את חלקם בתעשיית קרנות הנאמנות, כך עולה מניתוח תעשיית קרנות הנאמנות שערכו כלכלני בית ההשקעות מיטב. מהנתונים עולה כי חלקם של לאומי והבינלאומי גדל על חשבון בנק הפועלים ובנק דיסקונט, שחלקם במערכת בצטמצם. למרות זאת, בנק הפועלים הוא עדיין הגדול בתעשיית קרנות הנאמנות, כשחלקו בתעעשיה מסתכם ב-36.6%. בנק לאומי, השני בתעשייה, מחזיק בנתח שוק של 32.2% ובנק דיסקונט, השלישי בתעשייה, מחזיק בנתח שוק של 12.4%.

עוד עולה מהנתונים כי באוקטובר ירד חלקו של בנק הפועלים ב-0.4% לאחר שבחודש ספטמבר החזיק ב-37% מהשוק. בנק הפועלים מנהל את פעילות קרנות הנאמנות שלו באמצעות חברות להק ופקן, שהיקף נכסיהן הסתכם בסוף אוקטובר ב-25.4 מיליארד שקל. בנק לאומי הגדיל את חלקו בתעשייה בשיעור של 0.2% לאחר שבספטמבר הסתכם חלקו ב-32%. לאומי מנהל את פעילות קרנות הנאמנות שלו באמצעות פסגות ופיא, שהיקף הנכסים שהן מנהלות, נכון לסוף חודש אוקטובר, הסתכם בכ-22.4 מיליארד שקל.

בנק דיסקונט מנהל את פעילות קרנות הנאמנות שלו באמצעות אילנות דיסקונט. היקף הנכסים של אילנות הסתכם בסוף אוקטובר ב-8.6 מיליארד שקל. חלקו של בנק דיסקונט בתעשייה ירד ב-0.1%, לאחר שהחזיק בספטמבר בנתח שוק של 12.5%.

הבנק הבינלאומי הגדיל את חלקו בתעשיה ב-0.3%, ומנהל כיום באמצעות חברת דיקלה נכסים בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. דיקלה החזיקה בסוף ספטמבר בנתח שוק של 4%.

מנהלי הקרנות הפרטיים שמרו באוקטובר על חלקם במערכת, והם מחזיקים כיום ב-9.7% מהתעשייה. המנהלים הפרטיים מנהלים נכסים בהיקף כספי של 6.8 מיליארד שקל.

בסך הכל הסתכמו באוקטובר נכסי קרנות הנאמנות ב-69.6 מיליארד שקל, עלייה של 7.7% לעומת היקף נכסיהן בחודש ספטמבר. כ-75% מסך עלייה זו נעוצים בכניסה של 3.7 מיליארד שקל חדשים למערכת, ויתרת העלייה נובעת מהעליות בשווקים הפיננסיים.

כניסה משמעותית לתעשיית קרנות הנאמנות נרשמה גם בשבוע הראשון של חודש נובמבר. בשבוע הראשון של החודש נכנסו 1.3 מיליארד שקל לתעשייה, מהם כ-300 מיליון שקל לקרנות המנייתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully