וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון מחזיר את תיק "ביקור חולים" למחוזי שיקבע האם יש להוציא לביה"ח צו פירוק

אמיר הלמר

9.11.2003 / 13:45

ביה"ח מצוי בחובות של כ-180 מיליון שקל; הכנ"ר שמונה כמנהל מיוחד ללא צו פירוק טען בעליון כי אינו יכול לפעול כך להבראת ביה"ח



שופט ביהמ"ש העליון קיבל בסוף השבוע את ערעורו של הכונס הרשמי, עו"ד שלמה שחר - שמונה לאחרונה כמנהל מיוחד לביה"ח "ביקור חולים" בירושלים, לצורך ניהולו בגין חובות של למעלה מ-180 מיליון שקל מתוכם כ-100 מיליון שקל למס ההכנסה.



שחר עירער על החלטת השופט יוסי שפירא למנותו כמנהל מיוחד מבלי לתת צו פירוק זמני לעמותה אותה הוא נדרש לנהל. שחר מונה כמנהל מיוחד על ידי שפירא במסגרת בקשת פירוק שהוגשה לעמותה על ידי רופאים בביה"ח בגין אי תשלום שכרם ובגין זה שביטוח האחריות הרפואית שלהם פג.



לבקשת הרופאים הצטרפה ההסתדרות הרפואית. גם המדינה ביקשה להתייצב בהליך וטענה כי גובשה תוכנית הבראה לבית החולים לפיה תזרים המדינה כ-140 מיליון שקל אך זאת בכפוף למינוי של הכנ"ר כמפרק זמני של העמותה. העמותה והיו"ר שלה, הרב מנחם פרוש, לא התנגדו למינוי של שחר אך ביקשו שיתמנה כמנהל מיוחד לצורך ביצוע תוכנית ההבראה מבלי שינתן צו פירוק זמני.



השופט שפירא קיבל את עמדת העמותה וקבע כי בשלב מוקדם זה חסרים לביהמ"ש הנתונים להחליט על מינוי מפרק זמני ולכן קבע כי שחר יתמנה כמנהל מיוחד לשלושה חודשים וכי "הוא ייכנס לביה"ח וימלא כל פונקציה הנתונה על פי דין לצורך ניהול העמותה".



שחר טען בערעור כי החלטתו של שפירא למנותו כמנהל מיוחד מבלי לתת צו פירוק יצרה מצב בלתי אפשרי בו כלל לא ברורות סמכויותיו ולכן הוא אינו יכול לקבל החלטות מיידיות הנדרשות לשם מניעת קריסתו של בית החולים. כן טען שחר כי מאחר שלא ניתן צו פירוק, אין הקפאת הלכים כנגד העמותה ולא ברור מה דין ההתחייבויות שיווצרו בתקופת הכהונה שלו בביה"ח.



ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור של שחר והחזיר את הנושא לביהמ"ש המחוזי שיקבע האם יש לתת צו פירוק זמני וכדי שיקבע במפורט את סמכויותיו של שחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully