וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצ'יסון רוכשת מ-KPN את חלקה במיזם הסלולר מהדור השלישי "3" ב-150 מיליון דולר

דפנה מאור

9.11.2003 / 13:43

הרכישה נעשתה במסגרת הסכם פשרה שנחתם לאחר שהאצ'יסון תבעה את KPN על הפרת החוזה ביניהן; במיזם הושקעו מיליארדי דולרים



האצ'יסון וומפואה, חברת האחזקות מהונג קונג, רכשה מידי חברת הטלקום ההולנדית KPN את חלקה במיזם הסלולר הבריטי מהדור השלישי, "3". האצ'יסון, בעלת השליטה בפרטנר הישראלית, תשלם 90 מיליון ליש"ט (150 מיליון דולר) תמורת חלקה של KPN, סך 15% ממניות המיזם, ובכך תיושב התביעה שהגישה האצ'יסון נגד KPN על הפרת ההסכם ביניהן.



באפריל השנה תבעה האצ'יסון וומפואה את KPN בשל סירובה של האחרונה להעניק למיזם הלוואה של 240 מיליון דולר. לטענת האצ'יסון, אי מתן ההלוואה מהווה הפרה של הסכם.



מיזם "3" השיק את רשת הדור השלישי הארצית הראשונה בבריטניה ב-3.3.03. המשקיעות במיזם הוציאו קרוב ל-8 מיליארד דולר על רכישת הרישיון לספק שירותי סלולר מתקדמים ללקוחות המיזם בבריטניה - ביניהם העברה של קבצי וידיאו וגישה לאינטרנט.



"3" ביקש מבעלי המניות שלו, האצ'יסון מהונג קונג, KPN ההולנדית ו-NTT דוקומו היפאנית, להעניק לו הלוואה של 1.6 מיליארד דולר לאחר שתקלות טכניות עיכבו את השקת שירותיו. האצ'יסון העניקה למיזם 1.1 מיליארד דולר, כחלק היחסי שלה בבעלות עליו, 65%, בעוד ש-NTT דוקומו היפאנית השקיעה בו 340 מיליון דולר. אולם KPN סירבה להעניק את המימון.



חברת התקשורת ההולנדית ניסתה לצמצם את השקעותיה במיזם, ומחקה את שווי החזקתה, סך 15%, במיזם הבריטי, משווי של 1.9 מיליארד דולר, והעמידה את חלקה למכירה.



מיזם "3" קבע יעד של מיליון מנויים עד סוף השנה, אולם להערכת אנליסטים גייס עד כה 230 אלף לקוחות בלבד. בין הגורמים לעיכוב בצמיחתה של הרשת היו התקלות הטכניות הנ"ל ובעיה באספקת מכשירים מתאימים לשירותים המתקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully