וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: כל החברות הממשלתיות יעמדו בשלב זה או אחר למכירה, חוץ מהתעשייה האווירית - לה ייקח זמן

אמיר טייג

9.11.2003 / 14:30

שר האוצר בכנס go 4 europe: "ישראל עוברת מהר מכלכלת איגודים מקצועיים ומונופולים לכלכלה תחרותית - לפיכך כל הנכסים בישראל נסחרים מתחת לערכם; נפריט קודם כל את נמלי הים"



"אני מבטיח לכם כי אם לא תשקיעו בישראל - תפסידו הרבה כסף. מי שלא השקיע בישראל הפסיד כסף - מי שלא ישקיע בישראל ימשיך להפסיד". כך אמר שר האוצר, בנימין נתניהו, לפני דקות אחדות בכנס העסקים go 4 europe במלון הילטון בתל אביב. מטרת הכנס היא משיכת משקיעים אירופאים להשקעה בישראל.



"ככל שהמשבר בו נמצא המשק המקומי היה גדול יותר - כך היציאה מהמיתון תהיה חדה יותר", אמר שר האוצר.



נתניהו פנה למשקיעים הפוטנציאלים: "זה הכי מאוחר שאתם יכולים להשקיע בשוק הישראלי - מחירי הנכסים כאן הם רק במגמת עלייה".



נתניהו סיפר כי חל קיצוץ במשכורות השירות הציבורי, הופחתו תשלומי הקצבאות והופחתו מסים - כל אלו על מנת לחזור לצמיחה.



"כל החברות שמדינת ישראל מחזיקה בבעלותן יעמדו בשלב זה או אחר למכירה, חוץ מהתעשייה האווירית לה ייקח מעט יותר זמן", אמר השר. "הודיעו לי שחברה גדולה זרה עומדת להשקיע כ-500 מיליון דולר בישראל - והם עומדים להודיע את זה היום".



"נפריט את חברת החשמל את הבנקים, את תנובה וכמובן קודם כל את נמלי הים", הוסיף השר, וסייג באומרו כי בבנקים יש לבצע שינויים חוקיים על מנת למכור בנקים ללא גרעין שליטה: "אנו משנים את הרגולציה בצורה כזו שלא תהיה יותר מדי. בשנה הבאה נטפל בבעיית רגולציית יתר. אם גופים יהיו מעוניינים לרכוש את השליטה - נבחן את זה, אך נשלב בין מכירה בשוק ובין מכירה לגופי שליטה".



"אנו נציג את תוכנית ויסקונסין על מנת להאיץ את חזרת העובדים למעגל העבודה", אמר נתניהו. "הציבור מקבל בתקופה אחרונה את השינויים שאנו מבקשים לבצע. עם נמשיך בצעדים אלו המסים על עבודה ועל חברות ירדו". עוד אמר שר האוצר כי "אנו פועלים להעביר חוק בכנסת במסגרתו חברות זרות ישקיעו בנגב ובגליל יהיו פטורות ממס לכל החיים - מס חברות ומס על דיווידנד".



"ישראל עוברת מהר מכלכלת איגודים מקצועיים ומונופולים לכלכלה תחרותית - לפיכך כל הנכסים בישראל נסחרים מתחת לערכם", הוסיף.



נתניהו הוסיף ואמר כי "במסגרת תוכנית העבודה שלנו להשקעה בתשתיות, כל יישוב שבו יותר מ-50 אלף תושבים יחובר ברכבת מהירה לרשת ארצית. אנו מתכננים להשיג זאת במהלך 5 שנים הקרובות. תוך 8 שנים נסיים את הרכבת התחתית בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully