וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל רכשה את מוביליאן הישראלית המתמחה בשבבי WiFi לטלפונים סלולריים

סוכנויות הידיעות

9.11.2003 / 14:30

מוביליאן פיתחה מוצרים בעלי יכולת תקשורת ברשתות WiFi ובלוטות' כאחד; גייסה 70 מיליון דולר בעבר



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית מוביליאן, המתמחה בשבבי WiFi (רשתות אלחוטיות בפס רחב) לטלפונים סלולריים. הרכישה, שהשווי שלה לא נמסר, נועדה להגדיל את היצע המוצרים של אינטל בתחום האלחוטי.



מוביליאן נוסדה על ידי יוצאי אינטל וקואלקום, ביניהם הישראלי רן גינוסר, והיא מעסיקה 70 עובדים. מאז הוקמה ב-1999 גייסה החברה 70 מיליון דולר. בין משקיעיה נמצאים מורגן סטנלי, מיטסוי קומטק, סיליקון ואלי בנק ונצ'רס, SBV, ואחרות. בשיאה העסיקה החברה 125 עובדים בשלושה סניפים - קליפורניה, אורגון ויקנעם.



מוביליאן פיתחה ערכת שבבים לטלפונים סלולריים, הכוללת פונקציונליות בלוטות' ו-Wifi. בכך מתאפשר לנצל גישה לרשתות Wifi, שהפכו לחזיון נפוץ במרכזיים ציבוריים גדולים כמו שדות תעופה ומרכזי ערים גדולות. בלוטות' הוא תקן לטכנולוגיה המאפשרת תקשורת קצרת טווח בין מכשירים המצוידים בטכנולוגיה זו, ובין המכשירים לבין רשת הסלולר. Wifi מאפשר להתחבר על ידי הרשת המקומית בחיבור רחב פס לרשת האינטרנט.



אינטל, אשר תחום העיסוק המרכזי שלה הוא מעבדים למחשבים אישיים, רכשה יותר מ-35 חברות המתמחות בטכנולוגיית אלחוט מאז 1999, בהשקעה של יותר מ-11 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully