וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ההשקעות: נבדקת בקשה של סיליקט להקמת מפעל ב-125 מיליון שקל

אורה קורן

9.11.2003 / 8:15

ההשקעה נחשבת לגדולה במיוחד; אם תאושר, תזכה ההשקעה את החברה במענק בסך 30 מיליון שקל; סקר כדאיות כלכלית של הבנק לפיתוח התעשייה העלה שכדאיותה למשק נמוכה ביותר



מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת החלה לדון בבקשת ההשקעה של חברת סיליקט להקמת מפעל בכ-125 מיליון שקל. מקורבים לבדיקה אמרו כי בעבר הביעה גם חברת רותם אמפרט מקבוצת כי"ל שבשליטת החברה לישראל, עניין בביצוע השקעה דומה; ואולם כחלק מההבנות בינה לבין סיליקט המתינה רותם אמפרט לתשובת מרכז ההשקעות לבקשה של סיליקט.



סיליקט הגישה בקשה להשקעה בהקמת מפעל לייצור סיליקה לענף הקרמיקה, שתוצרתו מיועדת לשוק הישראלי והעולמי. ההשקעה נחשבת לגדולה במיוחד. אם תאושר, תזכה ההשקעה את החברה במענק בסך 30 מיליון שקל. עם זאת המקורבים לבדיקה אמרו כי סקר הכדאיות הכלכלית שערך הבנק לפיתוח תעשייה לבקשה, העלה שכדאיותה למשק נמוכה ביותר וייתכן שאף שלילית.



היזם, עולה מחבר העמים העוסק בתחום בישראל בשנים האחרונות, אמר לאנשי מרכז ההשקעות כי יצרף להשקעה במפעל משקיע רוסי אסטרטגי שאת זהותו לא היה מוכן לחשוף. המקורבים הוסיפו כי התוכנית העסקית שהוגשה למרכז ההשקעות לצורך אישור הבקשה לא הציגה יכולת שיווק עולמית.



המפעל אמור להתבסס על פיתוח של היזם לתוצר הלוואי של מפעל רותם אמפרט שבנגב. המקורבים אמרו כי היזם ורותם אמפרט הגיעו להבנה, שלפיה, אם יקבל את אישור מרכז ההשקעות להקמת המפעל עד אוקטובר-נובמבר 2003, יונהג הסדר כספי בין הצדדים שיאפשר ליזם ליהנות מחומר גלם בכמות מוסכמת ללא תשלום. לדבריהם, לאחר מועד זה, ככל הנראה לא תהיה רותם אמפרט מחויבת להבנות בינה ליזם, ומכאן עניינו של היזם להאיץ את הדיון בבקשה במרכז ההשקעות בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully