וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון נשא הודעתו המדינית והציג את הממשלה החדשה

8.3.2001 / 1:28

הממשלה הגדולה ביותר מאז קום המדינה - כוללת 26 שרים ו-12 סגני שרים. לאחר הדיון בכנסת תביע הכנסת אמון בממשלה החדשה

הארץ
ltpgt
ltbgt
מאת גדעון אלון, יוסי ורטר ושחר אילן
lt/bgt
ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, נשא הערב (רביעי) את הודעתו המדינית בפני הכנסת ומיד אחריה הציג את ממשלתו החדשה. זוהי הממשלה הגדולה ביותר שהוקמה בישראל מאז קום המדינה, וכוללת 26 שרים ו-12 סגני שרים. לאחר נאומו של שרון החל ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק לשאת דברים בפני הכנסת.
lt/pgt

ltpgt
לטקס הצגת הממשלה הוזמנו כאלף איש, ובהם נשיא המדינה משה קצב, שופטי ביהמ"ש העליון, הרבנים הראשיים, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל, המפכ"ל וצמרת המשטרה וראשי הסגל הדיפלומטי. שרון יציג את קווי היסוד של הממשלה, את השרים ואת תפקידיהם. בטקס ינאם שרון על האני מאמין שלו בתחומים מדיניים ביטחוניים וחברתיים.
lt/pgt

ltpgt
לאחר ההודעה המדינית של שרון יישא ח"כ יוסי שריד (מרצ) את נאום הבכורה שלו כיו"ר האופוזיציה.
lt/pgt

ltpgt
לאחר הדיון, בו השתתפו נציגי כל הסיעות בכנסת, תביע הכנסת אמון בממשלה החדשה, ושרון והשרים יושבעו לתפקידם.
lt/pgt

ltpgt
ממשלת שרון תישען על קואליציה רחבה של 73 ח"כים מסיעות הליכוד,העבודה, ש"ס, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, ישראל בעלייה, עם אחד וסיעת הדרך החדשה של ח"כ דליה רבין-פילוסוף.
lt/pgt

ltpgt
סיעת יהדות התורה תצטרף רשמית לקואליציה רק לאחר שהכנסת תאשר היום את הארכת ההסדר למתן פטור משירות צבאי לבחורי ישיבה. סיעות גשר, המפד"ל והמרכז עשוית לתמוך בממשלה מהחוץ. לפיכך עשויה ממשלת שרון לזכות לתמיכה של 91 ח"כים.
ltbgt
לבנת - שרת החינוך; שטרית - שר המשפטים
lt/bgt
שרון קיים אמש סדרת פגישות עם המועמדים לשרים בסיעת הליכוד, והודיע להם על התיקים שיקבלו בממשלתו. לימור לבנת מונתה לשרת החינוך, סילבן שלום יהיה שר האוצר, מאיר שטרית יכהן כשר המשפטים, ועוזי לנדאו יכהן כשר לביטחון פנים. ראובן ריבלין יהיה שר התקשורת, וצחי הנגבי יהיה השר לאיכות הסביבה. כשרים ללא תיק יכהנו ציפי לבני, ודני נווה, שיהיה השר המתאם בין הממשלה לכנסת.
lt/pgt

ltpgt
שטרית לא הסתיר את אכזבתו על כך שלא קיבל את תיק החינוך. שרת החינוך המיועדת, לימור לבנת, אמרה כי תקוותה היא "להוציא את ישראל מעידן הפוסט ציונות ולהשיבה לחיק ערכי הציונות והיהדות".
lt/pgt

ltpgt
ח"כ יהושע מצא דחה את הצעתו של שרון כי יכהן כסגן השר לביטחון פנים, בנימוק שהובטח לו תפקיד שר. תפקידי סגני שרים הוצעו גם לח"כים גדעון עזרא ונעמי בלומנטל.
חלוקת התיקים בש"ס
lt/pgt

ltpgt
מועצת חכמי התורה של ש"ס החליטה אתמול כי יו"ר ש"ס, אלי ישי יכהן כשר הפנים וסגן ראש הממשלה, ח"כ שלמה בניזרי - שר העבודה והרווחה, ח"כ נסים דהאן - שר הבריאות, מנכ"ל ש"ס, אשר אוחנה - שר הדתות, ח"כ אלי סויסה - שר לענייני ירושלים. על איוש סגני השרים תדון מועצת חכמי התורה במועד מאוחר יותר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully