וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר הקפיא את הנפקת מיזם האינטרנט Loudcloud

7.3.2001 / 20:50

הנפקת מיזם האינטרנט של מארק אנדרסן, מייסד נטסקייפ, תידחה ליום חמישי עקב סופת שלגים המתחוללת בצפון-מזרח ארה"ב

יהודה שויצר
ltpgt
Loudcloud תקפיא את ההנפקה הצפויה עקב מזג אוויר קפוא. מיזם האינטרנט של מארק אנדרסן, מייסד נטסקייפ, דוחה את ההנפקה שתוכננה למחר, עקב מזג אוויר קשה שתוקף את צפון-מזרח ארה"ב. החברה שהיתה אמורה לגייס 180 מיליון דולר, תדחה את ההנפקה ליום חמישי בשבוע הבא.
lt/pgt

ltpgt
גולדמן סאקס, החתם בהנפקה, הודיע כי עקב הסופה שמתחוללת נמנע מהנהלת החברה להיפגש עם משקיעים.
lt/pgt

ltpgt
בניירות שהגישה Loudcloud לרשות ני"ע, קיצצה החברה את מחיר היעד ל-8-10 דולר למניה, והכפילה את מספר המניות שבכוונתה למכור ל-20 מיליון. החברה מתכוונת לגייס בהנפקה זו כ-180 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בספטמבר, נכתב כי החברה מתכננת לגייס כ-110 מיליון דולר, על ידי מכירת 10 מיליון מניות, שהן 9% מהון המניות של החברה, במחיר של 12-10 דולר למניה. הסימול המוצע למניית החברה הוא LDCL.
lt/pgt

ltpgt
Loudcloud נוסדה בספטמבר 1999 על ידי מארק אנדרסן, והיא עוסקת באוטומציה של הקמת אתרי אינטרנט וניהולם. היתרון שמתיימרת החברה להעניק הוא מחזור הקמה מקוצר של עסקים באינטרנט של עד 4 שבועות במקום 6 חודשים כמקובל. הטכנולוגיה שמפתחת Loudcloud מאפשרת הקמה מהירה וניהול של אתרי אינטרנט, ומונעת נפילתם בשעה שיש תעבורה כבדה על ידי מחשבי גיבוי.
lt/pgt

ltpgt
ביוני 2000 גייס המיזם 120 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון דולר. ככל הנראה, הוצמד השווי הגבוה לחברה בזכות המוניטין של יו"ר החברה, אנדרסן בן ה-28, שעזב את נטסקייפ לאחר שנרכשה על ידי AOL. בין המשקיעים בחברה נמצאים בנצ'מרק קפיטל, קפיטל ריסרץ' אנד מנג'מנט, אמרינדו אינווסטמנט, אורורה טכנולוג'י, אוקטן קפיטל, אינטגרל קפיטל פרטנרס, צ'רטר ו"מלאכים" - Angels.
lt/pgt

ltpgt
מקור הכנסותיה של Loudcloud הוא התשלומים החודשיים שמשלמים לה לקוחותיה - שיכולים לנוע בין 50 אלף דולר ל-500 אלף דולר לחודש.
lt/pgt

ltpgt
נכון לאוקטובר, Loudcloud חתמה על חוזים בשווי כולל של 76 מיליון דולר. בין לקוחותיה נמצאים ברוקייד (סימול BRCD), נייקי (סימול NKE), ופאני מיי (סימול FNM) - כלומר מתחומי תעשייה מגוונים, המבטיחים שגם אם ההאטה בתחום האינטרנט תימשך, החברה תוכל להמשיך לחיות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully