וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית ראשונה לנייס בישראל בעקבות תיקון הדו"חות: "שערה של המניה היה מנופח ומלאכותי"

7.3.2001 / 21:24

התובע הגיש בקשה לתביעה ייצוגית לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, בטענה כי רכש את מניות נייס על בסיס דו"חות שלא שיקפו את מצבה האמיתי

גתית פנקס
ltpgt
הבקשות לתביעות ייצוגיות נגד חברת נייס , שמגישים רוכשי מניותיה, על רקע התיקון לאחור (Restatement) של תוצאותיה הכספיות - מטפטפות לכיוון בתי המשפט בארה"ב, כבר מאמצע חודש פברואר. אולם היום הוגשה בקשה ראשונה להכרה בתביעה ייצוגית לבית משפט ישראלי - בית המשפט המחוזי בתל אביב.
lt/pgt

ltpgt
עורך הדין יוקי שמש הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית בשם שמואל וולפין מחיפה, נגד חברת נייס והיו"ר שלה (לשעבר, יש לומר), בני לוין. התביעה שהוגשה היום היא בשם כל רוכשי מניות חברת נייס בין ה-16 בפברואר 2000 ל-8 בפברואר 2001, היום בו שיגרה נייס הודעה "טראומטית" לשוק.
lt/pgt

ltpgt
באותו היום הודיעה החברה, כי לנוכח נייר העמדה של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SAB-101), היא נאלצת לערוך מחדש את תוצאותיה הכספיות לשנת 1999 ולשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2000. זאת, כיוון שלא תוכל להכיר בהכנסות שנבעו לה ממכירות לחברה הבת האמריקאית שלה והמפיצה שלה, סטיבנס, עד שהאחרונה תמכור את מוצריה של נייס בפועל. לאור העובדה שנייס כבר הכירה בהכנסות מסטיבנס, היא נאלצה לבצע מחיקה של 2.2 מיליון דולר בדו"חות של 2000. בנוסף, יו"ר החברה, בני לוין, התפטר מתפקידו.
ltbrgt
lt/bgt"הדו"חות היו מוטעים ולא שיקפו את הכנסות החברה בפועל"ltbgt
וולפין, מצדו, רכש 275 מניות של נייס בבורסה בתל אביב בין התאריכים 16 בפברואר 2000 ל-8 בפברואר 2001, ולפי כתב התביעה הוא "לא ידע במועד הרכישה את העובדה שהדו"חות הכספיים שפירסמה החברה לשנת 1999 ולשלושת הרבעונים הראשונים של 2000 היו מוטעים ולא שיקפו את הכנסות החברה בפועל". חברת נייס ובני לוין טרם השיבו לבקשה שהוגשה היום.
lt/pgt

ltpgt
התובע מוסיף ואומר כי הדו"ח השנתי של החברה לא נערך לפי כללי החשבונאות, ולא שיקף באופן נאות את מצבה העסקי ואת תזרים המזומנים שלה. על כן, שערה של המניה "היה מנופח ומלאכותי, שכן היא נסחרה על בסיס דו"חות שלא שיקפו את מצבה האמיתי של החברה". יצוין, כי ב-8 בפברואר - אותו היום בו פירסמה נייס את ההודעה על תיקון הדו"חות - איבדה המניה 15.2% בתל אביב ו-28.7% בנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח כל האמור לעיל - טוען וולפין - זכאי כל משקיע שרכש את מניות החברה בתקופה הרלוונטית לבקשה, להחזר כספי השווה להפרש בין המחיר בו רכש כל משקיע מניה ממניות החברה לבין מחיר מנייתה בתום יום המסחר של ה-8 בפברואר. את ההפרש, כך וולפין, יש להכפיל במספר המניות אותן רכש המשקיע. וולפין עצמו זכאי, לפי חישוב זה, להחזר של 36.7 אלף שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully