וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה תביעה ייצוגית כנגד נורטל בטענה כי הוליכה שולל משקיעים

7.3.2001 / 22:54

בתביעה נטען כי החברה הטעתה במכוון משקיעים כשציינה בינואר השנה כי 2001 עומדת להיות שנה טובה לחברה, ופחות מחודש לאחר מכן פירסמה אזהרת רווח חמורה

יהודה שויצר
ltpgt
תביעה ייצוגית הוגשה היום כנגד יצרנית ציוד התקשורת האופטית נורטל בטענה כי הוליכה שולל את משקיעיה. את התביעה הגישה חברת המשפטנים אולסן בשם משקיעים שרכשו את המניה בין ה-1 בנובמבר 2000 ל-15 בפברואר 2001 ואיבדו נתח נכבד מכספם.
lt/pgt

ltpgt
בכתב התביעה נטען כי החברה הפרה את חוקי רשות לניירות ערך, בכך שפירסמה נתונים שקריים אודות מצבה הפיננסי. ב-18 בינואר 2001 פירסמה נורטל הודעה לעיתונות בה נטען כי הרבעון הרביעי שלה עומד להיות טוב מהצפוי, וכי שנת 2001 עומדת להיות שנה טובה לחברה. נורטל טענה זאת למרות שידעה, כך טוענים התובעים, כי ההאטה בארה"ב כבר פגעה בעסקיה והמצב עומד רק להידרדר.
lt/pgt

ltpgt
בתביעה נטען כי לא ייתכן שנורטל לא היתה מודעת להאטה שעומדת לחול בעסקיה, מאחר ולקוחותיה הגדולים של החברה, חברות האינטרנט, דיווחו חדשות לבקרים על קשיים ועל הורדת תחזיות. "אם הלקוחות מורידים תחזיות וקונים פחות מהחברה, אזי על החברה להוריד את תחזיותיה", נאמר בהודעת אולסן.
lt/pgt

ltpgt
ב-15 בפברואר 2001 פירסמה נורטל אזהרת רווח חמורה ובה היא קיצצה את תחזית הצמיחה מ-30% (כפי שנאמר בהודעה הקודמת מינואר) ל-15%-10% בלבד. אזהרת רווח זו הובילה לקריסה של המניה ממחיר של קרוב ל-30 דולר למחיר של פחות מ-20 דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully