וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הבנק הפדרלי: הכלכלה האמריקאית צמחה בקצב "איטי עד צנוע" בחודשיים הראשונים של השנה

7.3.2001 / 23:18

עלייה קלה בשיעור הצריכה הפרטית, לצד הורדת מחירים מצד הקמעונאיות הובילה לשיפור בצמיחה; גוברות הערכות כי הריבית תקוצץ במחצית האחוז

יהודה שויצר
ltpgt
הכלכלה האמריקאית צמחה בקצב "איטי עד צנוע" בתחילת השנה, כך נכתב בדו"ח של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה (הספר הבז'). בדו"ח צוין כי עלייה קלה בשיעור הצריכה הפרטית לצד הורדת מחירים מסוימת מצד הקמעונאיות הובילה לשיפור צנוע בצמיחה.
lt/pgt

ltpgt
שבעה מתוך 12 הבנקים הפדרליים בארה"ב דיווחו על צמיחה מסוימת בחודשיים האחרונים. ארבעה בנקים דיווחו על מגמה מעורבת והבנק הפדרלי בסנט לואיס דיווח על האטה.
lt/pgt

ltpgt
עוד נכתב כי חוץ מבענף האנרגיה אין לחצים אינפלציוניים כלל, ושוק העבודה, שהיה לחוץ מאוד בתקופת הצמיחה הגדולה, כעת יותר רגוע. רוב המעסיקים דיווחו כי כעת הם מחפשים פחות עובדים מתקופות קודמות. במכירות הרכבים יש יציבות, אם כי המכירות נמוכות מבשנה שעברה.
lt/pgt

ltpgt
דו"ח זה מתבסס על נתונים ששיגרו 12 הבנקים הפדרלים המחוזיים על הנעשה בתחום אחריותם. נתונים אלו יהוו את הבסיס לפגישת הבנק הפדרלי שתערך ב-20 במארס. עם פרסום הנתונים הללו גוברות עוד יותר ההערכות כי הבנק הפדרלי יורה על קיצוץ הריבית בפגישה זו בחצי נקודת אחוז - לרמה של 5%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully