וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אופטימיות בשווקים; פאלם נסקה ב-14%

7.3.2001 / 23:45

אבי ג'וזף כהן הפיחה אופטימיות בוול סטריט ושלחה את הנאסד"ק ליום מסחר שלישי רצוף של עליות; ברודקום התרסקה ב-16% לאחר אזהרת רווח

יהודה שויצר
ltpgt
מחזה נדיר בתקופה האחרונה אירע היום בוול סטריט, עת הנאסד"ק עלה זה יום המסחר השלישי ברציפות. את יריית הפתיחה לעליות השערים היום נתנה האנליסטית רבת ההשפעה, אבי ג'וזף כהן.
lt/pgt

ltpgt
האופטימיות בשווקים החלה עם פרסום דו"ח של האנליסטית, שבו דיווחה כי הגדילה את משקל המניות בתיק ההשקעות של גולדמן סאקס מ-65% ל-70%. שאר התיק נותר באג"ח. במארס 2000 נתנה כהן את האות למכת הירידות, כאשר הורידה את המשקל בתיק ההשקעות הייצוגי של בנק ההשקעות מ-70% ל-65%.
lt/pgt

ltpgt
"אנו מאמינים כי המניות שבו להיות בעלות שווי אטרקטיווי", כתבה כהן בדו"ח שלה, והמסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים שנמשכו, כמעט ללא הפרעה, עד תום המסחר. הנאסד"ק סיים בעלייה של 0.9% נוספים והדאו ג'ונס עלה ב-1.3%.
lt/pgt

ltpgt
וול סטריט היתה כמרקחה סביב ההודעה הצפויה של חברת האינטרנט הגדולה יאהו . המסחר במניות ענקית האינטרנט הופסק, לאחר שסמנכ"לית הכספים של החברה, סוזן דקר, ביטלה הופעה מתוכננת בוועידה של מריל לינץ'. ביטול ההופעה העלה ספקולציות, שהתבררו כנכונות, כי החברה עומדת לפרסם הודעה משמעותית. ואכן, בשלב מסוים הודיעה החברה כי תצא בהודעה בחצות (שעון ישראל). בטרם הופסק המסחר במניה, נפלה יאהו ביותר מ-8%.
ltbrgt
lt/bgtברודקום צללה בעקבות אזהרת רווחltbgt
יצרנית שבבי התקשורת ברודקום (סימול BRCM) צללה ב-16%. החברה, שעלתה לכותרות בארץ בעקבות עסקת רכישת הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק והתביעה המשפטית שבעקבותיה, פירסמה אמש אזהרת רווח. ברודקום הודיעה על הקטנת תחזיות הרווח שלה לרבעון הראשון של 2001 באופן דרסטי - מ-25 סנט למניה ל-9-8 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון צפויות להיות בין 315 ל-325 מיליון דולר. יצרנית השבבים מיקרון איבדה 6.5%.
lt/pgt

ltpgt
בהמשך לאווירה השלילית שהשרתה ברודקום, קיצץ בית ההשקעות ליהמן ברדרס את תחזית הרווח לענקית השבבים אינטל לשנת 2001. קיצוץ התחזיות הגיע יממה לאחר שמנכ"ל אינטל, אנדרו גרוב, ציין כי אין הוא צופה התאוששות מהירה בדרישה למוליכים למחצה. למרות הורדת התחזיות עלתה מניית החברה ב-4.5% לאור המגמה החיובית שפשטה בוול סטריט.
lt/pgt

ltpgt
JDS יוניפייז (סימול JDSU), יצרנית רכיבי התקשורת האופטית הגדולה בעולם, ירדה ב-4% לאחר אזהרת הרווח שפירסמה אתמול. החברה הורידה את תחזיותיה לשני הרבעונים הקרובים בנימוק של חולשה בביקוש. JDS הורידה את תחזיות הרווח למניה ב-3 סנט ל-14 סנט לרבעון השלישי של 2001, והוסיפה כי תוצאות הרבעון הרביעי יהיו זהות או מעט גבוהות מאלו של הרבעון השלישי.
lt/pgt

ltpgt
חברה אחרת בתחום האופטיקה גם תפסה היום כותרות. תביעה ייצוגית הוגשה היום כנגד יצרנית ציוד התקשורת האופטית נורטל בטענה כי הוליכה שולל את משקיעיה. את התביעה הגישה חברת המשפטנים אולסן בשם משקיעים שרכשו את המניה בין ה-1 בנובמבר 2000 ל-15 בפברואר 2001, ואיבדו נתח נכבד מכספם.
lt/pgt

ltpgt
חברת התקשורת וורלדקום (סימול WCOM) עלתה ב-3.4% לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום שהיא עשויה להעמיד עצמה למכירה. מנכ"ל החברה, ברנאד אברס, מעוניין למכור את החברה לנוכח הנפילה בשוק שיחות החוץ בארה"ב, לפי הדיווח.
lt/pgt

ltpgt
המחיר שנקב העיתון הוא 35 דולר למניה, בעוד שמניית וורלדקום נסגרה אתמול ב-16.7 דולר למניה. הקונות הפוטנציאליות לוורלדקום הן חברות הטלפון האזוריות, בלסאות (סימול (סימול BLS), ורייזון (סימול VZ) או קווסט. בשיאה נסחרה וורלדקום ב-50 דולר למניה.
lt/pgt

ltpgt
אמזון התאוששה ב-3.2%, לאחר שנפלה אתמול בעקבות דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", שטוען כי קטן הסיכוי למימוש העסקה בינה לבין רשת החנויות וול מארט
(סימול WMT) .
lt/pgt

ltpgt
יצרנית התוכנה למחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) נסקה ב-14% לאחר שהודיעה כי היא רוכשת את Extended Systems (סימול XTND) , המתמחה בפתרונות תקשורת אלחוטית, תמורת 264 מיליון דולר במניות.
lt/pgt

ltpgt
טויס אר אס, קמעונאית הצעצועים השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-3 לפברואר. הרווח הגיע ל-251 מיליון דולר, או רווח של 1.23 דולרים למניה, לעומת 235 מיליון דולר, שהם 98 סנט למניה בתקופה המקבילה. טויס אר אס עלתה על תחזיות האנליסטים בסנט למניה. מניות החברה עלו ב-5.8%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully