וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת האינטרנט קורסת: אזהרת רווח חמורה ליאהו; המניה צוללת ב-20% במסחר לאחר הסגירה

8.3.2001 / 0:33

יאהו מקצצת את תחזית הרווח ל-0; מנכ"ל החברה טים קוגל פורש מתפקידו

יהודה שויצר
ltpgt
במהלך כל יום המסחר עיני וול סטריט היו נשואות לעבר הודעה דרמטית מיאהו , וזאת לא איחרה לבוא. החברה שיחררה לאוויר צרורות של בשורות רעות, שהמשמעותית בהן היא אזהרת רווח חמורה לרבעון הראשון של 2001. מניות יאהו קורסות ביותר מ-20% במסחר לאחר הסגירה.
lt/pgt

ltpgt
החברה הודיעה כי היא מקצצת את תחזית הרווח לרבעון הראשון מ-7-4 סנט למניה ל-0. כמו כן, הודיעה החברה כי הכנסותיה יסתכמו ב-180-170 מיליון דולר בלבד, לעומת תחזיות של 233 מיליון דולר. בינואר העריכה החברה, לאחר האזהרה הקודמת, כי תרשום בשנת 2001 הכנסות של 1.2-1.3 מיליארד דולר, היום תחזית זו נראית רחוקה מתמיד. ברבעון הרביעי של 2000 הסתכמו הכנסות החברה ב-311 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, הודיעה ענקית האינטרנט כי טים קוגל, מנכ"ל החברה, פורש מתפקידו. מהודעתה עולה כי המנכ"ל שעמד בראש החברה עוד לפני שיצאה להנפקה הציבורית ב-1996, יוחלף ויכהן כיו"ר.
lt/pgt

ltpgt
החברה גם הודיעה כי תרכוש חזרה 500 מיליון ממניותיה. שווי המניות נאמד כעת ביותר מ-4 מיליארד דולר. הרכישה תתבצע באופן הדרגתי במהלך השנתיים הקרובות, בהתאם לתנאי השוק.
lt/pgt

ltpgt
מוקדם יותר פרץ גל שמועות, לאחר שסמנכ"לית הכספים של החברה, סוזן דקר, ביטלה הופעה מתוכננת בוועידה של מריל לינץ'. ביטול ההופעה העלה ספקולציות כי החברה עומדת לפרסם הודעה משמעותית. ההערכות בשוק נעו ממכירה אפשרית של יאהו לויוונדי, ועד לחילופים בהנהלה הבכירה ואזהרת רווח. בטרם הופסק המסחר במניה, נפלה יאהו ביותר מ-8%.
lt/pgt

ltpgt
בחודש ינואר קיצצה חברת האינטרנט את תחזיות הרווח וההכנסות לשנת 2001.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully