וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר של יפאן "לא יתנגד לירידה בין"

8.3.2001 / 8:43

הארץ
ltpgt
בלומברג
lt/pgt

ltpgt
הין הידרדר אתמול לשפל של 20 חודשים מול הדולר, אחרי ששר האוצר של יפאן, קייצ'י מיאזווה, ונגיד הבנק המרכזי, מסארו היאמי, אמרו כי היחלשות של הין עשויה לסייע לאושש את הכלכלה השקועה במיתון מתמשך. הין נחלש אתמול ב-1% ל-120.12 ין לדולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 1999.
lt/pgt

ltpgt
מאוחר יותר התאושש הין ונסחר ברמה של 119.88 ין, לעומת 118.82 ין לדולר שלשום. מאז תחילת 2001, הידרדר הין מול הדולר ב-4.7%. גם מול היורו, הידרדר אתמול הין בכ-1% ל-112.26 ין, לעומת 110.82 ין שלשום.
lt/pgt

ltpgt
מיאזווה אמר כי משרד האוצר לא יתנגד להיחלשות "טבעית" של הין, אך ציין כי אין בכוונתו לפקח באופן פעיל על המטבע. לדבריו, יהיה קשה מאוד לשלוט על שער החליפין של הין.
lt/pgt

ltpgt
מוקדם יותר, אותת נגיד הבנק המרכזי היאמי על הקלה מוניטרית נוספת, ואמר כי על הבנק להקדיש תשומת לב מיוחדת למחירים. לדבריו, היחלשות הין עשויה להאיץ את היצוא ואת הצמיחה הכלכלית. בתחילת השבוע שב ואימץ הבנק המרכזי ביפאן מדיניות "ריבית אפס", והוריד את הריבית הבין-בנקאית מ-0.35% ל-0.25%. זאת נוכח ירידה חדה בתוצר התעשייה וחששות גוברים כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם שבה ושוקעת במיתון.
lt/pgt

ltpgt
ב-18 החודשים החולפים נפל מדד המחירים לצרכן ביפאן, ונתונים עדכניים מאותתים כי גם ברבעון הרביעי התכווצה הכלכלה, לאחר צמיחה שלילית של 0.6% ברבעון השלישי. שיעור האבטלה ביפאן נשאר בינואר ברמה הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, 4.9%. כעת, אומרים כלכלנים, תימשך בימים הקרובים הידרדרות הין, וההערכה היא כי בתוך שלושה חודשים הוא יסחר ברמה של 125-124 ין לדולר.
lt/pgt

ltpgt
"ההיחלשות מול הדולר לרמה של 120 ין היא עדיין לא הסוף", אמר רם בגאווטולה, כלכלן ראשי בבנק אוף סקוטלנד פייננשל מרקטס. "הין ימשיך להידרדר, לאחר שהבנק המרכזי ישוב ויקל את המדיניות המוניטרית". כמה כלכלנים מברקליס קפיטל, בר סטרנס ובראון ברדרס הרימן העריכו כי בתוך שנה ייסחר המטבע היפאני ברמה של 140 ין לדולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully