וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום - מאמין בכלכלת שוק, רגיש לעניינים חברתיים

8.3.2001 / 8:39

הארץ
ltpgt
מאת מוטי בסוק איסוף נתונים על השרים: צבי זרחיה
lt/pgt

ltpgt
סילבן שלום מסרב להתראיין לתקשורת עד שהממשלה החדשה תקבל את אמונה של הכנסת. אירועי הימים האחרונים, ובהם מקרה חברותיו לסיעה, ציפי ליבני ולימור לבנת, מוכיחים כי לא מדובר כאן בחשש מעין הרע, אלא דווקא בניסיון פוליטי. שלום, כמו כל שרי האוצר האחרונים, מאמין בכלכלת השוק ובכוחותיו, אך הוא רגיש מהם לעניינים חברתיים.
lt/pgt

ltpgt
לדעתו, היעד הכלכלי החשוב ביותר של הממשלה החדשה צריך להיות החזרת המשק למסלול של צמיחה בת-קיימא, בעיקר על ידי המגזר העסקי. לדעתו, משק הנמצא במיתון לא יכול להמשיך ולהתקיים בתנאים של מדיניות פיסקלית מרסנת ומדיניות מוניטרית מרסנת. לדעתו, נגיד בנק ישראל יכול וצריך להוריד את הריבית במשק בצורה נמרצת יותר, וללמוד מיו"ר הפד האמריקאי, אלן גרינספאן.
lt/pgt

ltpgt
שלום תומך בהחלטת ראש הממשלה, אריאל שרון, להעביר את תקציב המדינה ל-2001 בהקדם. אחרי שהכנסת תחזור מחופשת הפסח, מתכוון שלום להכניס בתקציב שורה ארוכה של שינויים. שלום יפעל להגדלת מסגרת תקציב 2001 ולהגדלת יעד הגירעון בתקציב מ-1.75% מהתוצר ל-2.5% מהתוצר. הוא אוהב להזכיר, בהקשר זה, כי נגיד בנק ישראל הקודם, פרופ' יעקב פרנקל, שנלחם בתקיפות רבה בעד הורדת יעד הגירעון בתקציב, מילא את פיו מים כשראש הממשלה הקודם, אהוד ברק, הודיע בישיבת תקציב 2000 על העלאת יעד הגירעון. העלאת יעד הגירעון חשובה, לדעת שלום, מטעמים כלכליים וחברתיים.
lt/pgt

ltpgt
שלום לא הגיב בשבועות האחרונים על ההתבטאויות של ראש הממשלה, אריאל שרון, בענייני משק וחברה. ברוב העניינים העקרוניים, השניים מתואמים. עם זאת, שלום לא יסכים כי ראש הממשלה שרון ישמש שר-על לענייני כלכלה, כשם שהוא לא מתכוון לקבל כתורה מסיני את המלצות הדרג הבכיר של משרדו. לשלום יש דעות מגובשות מאוד בשורה ארוכה של עניינים שעל סדר היום הלאומי. הוא מתכוון לשמוע את המלצות הדרג הבכיר במשרד האוצר. את ההחלטות - הוא יקבל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully