וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים מעריכים: לוסנט תיאלץ לקצץ שוב את מחיר הנפקת Agere

8.3.2001 / 9:05

סטיבן לוי, אנליסט ליהמן ברדרס, העריך כי לנוכח מצב השוק מניית Agere שווה פחות מ-8 דולרים; טווח מחיר היעד הנוכחי 14-12 דולר למניה

יהודה שויצר
ltpgt
גוברות ההערכות כי לוסנט תיאלץ לקצץ שוב את מחיר היעד להנפקת Agere, חטיבת הרכיבים האופטיים, על מנת למשוך משקיעים. לפני מספר שבועות כבר הורידה לוסנט את מחיר היעד למניה מטווח של 19-16 דולר למניה לטווח של 14-12 דולר למניה, ובמקביל הודיעה כי תנפיק מספר רב יותר של מניות.
lt/pgt

ltpgt
"המחיר יקר מדי", אמר נד בריינס, מנהל תיקים רוג'ר אנגמן לבלומברג. בריינס הדגיש כי במחיר הנוכחי הוא יתקשה לקנות את המניה. להנחה זו שותפים לא מעט אנליסטים. סטיבן לוי, אנליסט ליהמן ברדרס, העריך כי לנוכח מצב השוק, מניות Agere שוות פחות מ-8 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
לוי ציין כי במחיר מסוים יש סיכוי שלוסנט תצליח לעבור את ההנפקה בשלום. "השאלה היא כמה נמוך היא חייבת לרדת וכמה נמוך היא מוכנה לרדת. קשה לי להאמין שלוסנט תלך כל-כך רחוק ותוריד את יעד ההנפקה לרמה זו", ציין האנליסט.
lt/pgt

ltpgt
בדיווחים שהגישה Agere היום לרשות ניירות ערך בארה"ב נמסר כי מספר המניות שתציע לציבור בהנפקה יהיה 500 מיליון. סימול החברה בבורסת ניו יורק יהיה AGR.
ltbrgt
lt/bgt מניות האופטיקה עוקבות בדריכותltbgt
לוסנט רכשה את Agere בינואר 2000 תמורת 8 מיליון מניות, שהיו שוות באותה עת 415 מיליון דולר. רכישה זו איפשרה ללוסנט, סוף סוף, להיכנס לתחום השבבים לתקשורת מהירה. מניית לוסנט נפלה ב-2000 בכ-83% לאחר שרשרת של אזהרות רווח, שהביאו את החברה לשני רבעונים רצופים של הפסדי ענק, פיטורי המנכ"ל ותוכניות הכוללות פיטורי אלפי עובדים.
lt/pgt

ltpgt
הנפקתה המהירה של Agere תאפשר ללוסנט להתרכז בתוכנית ההבראה, מציינים האנליסטים. ובנוסף יכולות מניות החברה לשמש כתמריץ נאה לעובדי לוסנט, שיקבלו אופציות עם הספין אוף. מניות Agere עשויות לשמש תמריץ גם למשקיעים לקנות את מניות לוסנט, כפי שקרה לג'נרל מוטורס (סימול GM) לפני שסיימה לחלק את מניות יוז (סימול GMH) בשנה שעברה.
lt/pgt

ltpgt
נורטל ודאי תעקוב מקרוב אחר הנפקת Agere, כסימן דרך עבור ההנפקה של חטיבת האופטיקה שלה. הנפקה זו צפויה להיות זולה יחסית, שכן חטיבה זו משרתת בעיקר את חטיבותיה האחרות של החברה, וחלק קטן מהכנסותיה מגיע מלקוחות חיצוניים.
lt/pgt

ltpgt
חטיבות הרכיבים האופטיים עדיין נחשבות לעסק משגשג בפוטנציה. ענקית האלקטרוניקה היפאנית NEC הודיעה בינואר כי תפצל את חטיבת שבבי התקשורת שלה באוקטובר, וכי בכוונתה להנפיק את החטיבה בהמשך. חטיבת שבבי התקשורת של NEC עוסקת בין היתר בייצור שבבים לתקשורת אופטית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully