וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: קריסה במניות האינטרנט בעקבות אזהרת יאהו

8.3.2001 / 9:57

יאהו יפאן נחתכה ב-12.2% והובילה את הירידות בטוקיו; ההאנג סנג איבד 0.6% בעקבות חולשה במניות הטלקום

יהודה שויצר
ltpgt
גלי ההדף של הפצצה ששיחררה אתמול יאהו הורגשו היטב בטוקיו ומניות האינטרנט רשמו יום עגום של ירידות שערים חדות. בתום יום המסחר ירד הניקיי ב-0.6%. בדרום קוריאה עלה הקוספי ב-1.9%.
lt/pgt

ltpgt
אתמול בוול סטריט הורגשה ציפייה מתוחה לקראת ההודעה הדרמטית של יאהו, וזו הגיעה ובגדול. חברת האינטרנט הגדולה קיצצה את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון הנוכחי ובנוסף הודיעה על פרישתו של המנכ"ל, טים קוגל, והמניה החלה בצניחה חופשית. מניות חברת האינטרנט החלו להיסחר במסחר המאוחר בירידה של 20% ובסיומו נסגרו בירידה של 12%.
lt/pgt

ltpgt
בטוקיו צללה המניה ב-12.2%, מניית סופטבנק, מחזיקת המניות המרכזית של יאהו איבדה 3%. סופטבנק מחזיקה ב-21.3% ממניות חברת האינטרנט הגדולה.
lt/pgt

ltpgt
הין ממשיך לאבד גובה והיצואניות הגדולות ביפאן חוגגות. הין נסחר היום בשער של 120.2 ין לדולר, עובדה שהופכת את הסחורות היפאניות למאוד אטרקטיוויות ברחבי העולם. הין היפאני נחלש ב-13% במחצית השנה האחרונה. סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה, עלתה ב-0.8% ופוג'י, יצרנית מוצרי הצילום ואחת היצואניות הגדולות, רשמה עלייה של 8.7%.
lt/pgt

ltpgt
ירידות שערים נרשמו גם במניות הטלקום. NTT דוקומו, חברת הסלולר המובילה ביפאן, ירדה ב-1.5%. החברה האם, NTT, סיימה בירידה של 0.65% והיקארי טסושין, קמעונאית מכשירי הסלולר, רשמה ירידה של 4.7% בסיום המסחר.
lt/pgt

ltpgt
עליות שערים חדות במניות יצרניות הרכבים. הונדה עלתה ב-5.8%, ניסן סיימה בעלייה נאה של 7.4%.
lt/pgt

ltpgt
בהונג קונג נרשמו ירידות שערים בהובלת מניות הטלקום. מדד ההאנג סנג איבד 0.6%. האצ'יסון וומפואה, חברת האחזקות הגדולה, ירדה ב-2% לאחר שבית ההשקעות ג'י.פי מורגן קיצץ את תחזית הרווח לחברה לשנת 2000 ב-15%.
lt/pgt

ltpgt
צ'יינה מוביל, חברת הסלולר הגדולה בסין רשמה ירידה של 1.1% ומניית PCCW איבדה 0.6%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully