וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה במשק פגעה קשה באברות: הרווח הנקי נפל ב-85% ל-300 אלף שקל

8.3.2001 / 10:22

ההכנסות ברבעון הרביעי נפלו ל-17 מיליון שקל; עלייה חדה גם בהתחייבויות השוטפות של החברה

שלומי גולובינסקי
ltpgt
ההאטה הכללית בפעילות המשק הגיעה גם למפעל אברות , שבשליטת קיבוץ בארות יצחק. בעלי המניות של אברות ובהם בתי ההשקעות בלוך רוטשטיין ואקסלנס, נהנו בשנים האחרונות מרווחיות גבוהה של המפעל, מה שאיפשר להם לקבל בשנה האחרונה דיווידנדים בהיקף של 23 מיליון שקל. כעת נראה כי תור הזהב של אברות הסתיים.
lt/pgt

ltpgt
אברות, שמפעילה מפעל העוסק בציפוי ועטיפת צינורות מתכת, נאלצה לרשום ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של 17.4 מיליון שקל בלבד, ירידה של 29% לעומת ההכנסות שנרשמו ברבעון המקביל. בהשוואה להכנסות שנרשמו ברבעון השלישי של השנה, מדובר בירידה חדה עוד יותר.
lt/pgt

ltpgt
לנפילה בהכנסות יש כמובן גם השפעה על השורה התחתונה. הרווח הנקי של אברות הרבעון הסתכם ב-359 אלף שקל בלבד, בהשוואה לרווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, או 1.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.
lt/pgt

ltpgt
את השנה כולה הצליחה אברות לסיים עם הכנסות של 84.4 מיליון שקל, עלייה של 3.7% לעומת ההכנסות שנרשמו בתקופה המקבילה. הרווח הנקי של אברות בשנת 2000 הסתכם ב-5.1 מיליון שקל, ירידה של 11% ביחס לרווח הנקי שנרשם ב-1999 והסתכם ב-5.7 מיליון שקל.
ltbgt
המלאי גדל ב-45%
lt/bgt
סעיף מעורר דאגה בדו"חות אברות הוא המלאי. זה צמח בשנה האחרונה ב-45% ל-9.3 מיליון שקל. באברות מסבירים כי חלק מהגידול במלאי נובע מרכישות שבוצעו לצורך קווי ייצור חדשים, וחלק נובע ממחירי רכישה זולים שהזדמנו לחברה.
lt/pgt

ltpgt
סעיף בעייתי נוסף בדו"חות של אברות הוא האשראי מתאגידים בנקאיים. זה צמח ב-21.7 מיליון שקל בשנה האחרונה, והגדיל את מצבת ההתחייבויות השוטפות של אברות ל-43 מיליון שקל בסוף שנת 2000, לעומת התחייבויות שוטפות בהיקף של 24 מיליון שקל בסוף השנה שעברה.
lt/pgt

ltpgt
אברות עוסקת כאמור בציפוי ועטיפת צינורות מתכת מסוגים וקטרים שונים, וכן מייצרת ומצפה אביזרי צנרת המיועדים להעניק לצנרת הגנה פנימית וחיצונית מפני קורוזיה, ולשם יצירת בידוד ממים, מי שפכים וביוב. אברות רוכשת למעשה את חומרי הגלם (הצינורות) מבצעת את תהיליכי הציפוי, ומוכרת את מוצר המוגמר ללקחות.
lt/pgt

ltpgt
המתחרה העיקרית של אברות היא חברת צינורות המזרח התיכון , שבשליטת בני גאון. לקוחות אברות הם בעיקר חברות מהמגזר המוסדי כמו עיריות, חברת החשמל, ומקורות. מניות החברה נסחרות בבורסה לפי שווי של 16.4 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully