וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום מועבר השלטון לממשלה החדשה

8.3.2001 / 11:54

בירושלים הסתיים טקס חילופי ראש הממשלה; בשמונה משרדים יתקיימו היום טקסי חילופי שרים

הארץ
ltpgt
חילופי השלטון בישראל הושלמו הבוקר (חמישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים.
lt/pgt

ltpgt
ראש הממשלה החדש, אריאל שרון, נפגש בארבע עיניים עם קודמו, אהוד ברק, לשיחה המסורתית שבה קיבל מידיו את השליטה במערך הגרעיני. לאחר הפגישה התקיים טקס חילופי השלטון הרשמי במשרד ראש הממשלה בירושלים, בהשתתפות אהוד ברק, אשתו נאווה, אריאל שרון וחברי לשכותיהם ומקורביהם.
lt/pgt

ltpgt
ראש הממשלה היוצא אהוד ברק, נשא נאום פרידה בו אמר: "אין לי ספק שהממשלה תעשה הכל כדי להתמודד עם הבעיות של ישראל". ברק פנה לשרון באומרו "אני מאחל לך מעומק הלב הצלחה. אין לי ספק שבמה שנמצא בשליטתנו אתה תעשה כדי לשנות ולשפר את המצב, וכל מה שהוא לא בשליטתנו, מהשמיים, שיסתייע לטובת עתידה וחירותה של מדינת ישראל".
lt/pgt

ltpgt
ברק סיים בהבטחה כי "האנשים שעבדו איתי ואני, כאזרחים, נעמוד לשירותה של מדינת ישראל". אחרי נשא שרון דברים. הוא פנה לברק בדברים: "אני רוצה להודות לכל האנשים שעומדים כאן מסביב, שעזרו לך בתפקידיך. הייתי מצפה ומקווה שאותו חום שנתנו לך, אצליח ליהנות ממנו כאן".
lt/pgt

ltpgt
שרון הוסיף: "לפני חודשים ספורים עמדתי באירוע פומבי ואמרתי שהייתי רוצה, אחרי שאבחר לראש ממשלה, לעבוד עם אהוד ברק, ואכן זאת היתה כוונתי. כך רציתי. חשבתי שזה הדבר הנכון, חשבתי שאהוד הוא מבחינה זאת האיש המתאים לעבוד איתי. לא שחס וחלילה אינני סומך על האנשים סביבי, אני סומך על כולם, אך חשבתי שזה יביא תוצאות מיוחדות. הדבר לא הסתייע, אך מצאתי נחמה מעטה בדבריו של אהוד מעל במת הכנסת, שאמר שהוא חוזר לסטטוס של איש מילואים בשירות המולדת, ואני לא אהסס לפנות אליו ליעוץ".
lt/pgt

ltpgt
כשהוא פונה לקהל המשתתפים בטקס אמר שרון: "נשאלתי לא פעם מה בעצם סוד היחסים שקיים, אפילו ישנם חילוקי דיעות, בין אהוד וביני. אמרתי שיש כאן מערכת יחסים מיוחדת שנובעת מכך שאנשים שעברו אותן תחושות מיוחדות שישנן, שבאו משדות הקרב, שרבים אחרים לא חשו אף פעם".
lt/pgt

ltpgt
לאחר הטקס בלשכת ראש הממשלה יצא אהוד ברק לשורה של טקסי העברת תפקיד, בכל המשרדים שבהם החזיק בחודשים האחרונים לכהונתו: את משרד הביטחון יעביר לבנימין בן אליעזר, את משרד החינוך - ללימור לבנת, את משרד החקלאות - למקורבו שלום שמחון, את משרד התמ"ס - לידי דליה איציק. שרון נכנס לתפקידו כראש ממשלת ישראל ועוזריו יתפסו כבר היום את מקומם בלשכת ראש הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
בסך הכל יתקיימו היום טקסי חילופים בשמונה משרדים. במשרד החוץ לא תתקיים קבלת הפנים המתוכננת. השר הנכנס שמעון פרס ייפגש עם השר היוצא שלמה בן עמי והשניים ישוחחו על נושאים הקשורים למשרד אך לא יקיימו טקס רשמי. במשרד התקשורת כבר התקיים טקס חילופי השרים, בין השר היוצא בנימין בן אליעזר והשר הנכנס ראובן ריבלין.
lt/pgt

ltpgt
שרי ש"ס דחו את הטקסים במשרדיהם, בשל תענית אסתר. השר אלי ישי ייכנס לתפקידו כשר הפנים מחר, ויתר שרי של ש"ס ייכנסו לתפקידם ביום שני.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully