וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי אוקטובר השפיעו מהותית על דו"חותיה של גרנית: עברה להפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון האחרון

8.3.2001 / 13:33

בעקבות האירועים הבטחוניים חלה האטה משמעותית בצריכת הדלק בכל הסקטורים; שחיקת מחירי הדלק בשיעור של כ-20% ברבעון האחרון גרמה לחברה למכור בזול את מלאי הדלק שקנתה ביוקר

גולן פרידנפלד
ltpgt
חברת גרנית הכרמל השקעות , המחזיקה ב-100% ממניות חברת סונול, דיווחה על הפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון האחרון לשנת 2000 לעומת רווח נקי של 18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי ירד בשיעור של 81% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-7.6 מיליון שקל בלבד.
lt/pgt

ltpgt
אז ממה נובעת הצלילה בשיעורי הרווחיות של החברה ברבעון האחרון?
lt/pgt

ltpgt
בדו"ח הדירקטוריון של החברה מצוין כי התוצאות של הרבעון האחרון הושפעו באופן חריף מהארועים הבטחוניים שהחלו בתחילת אוקטובר ובעקבותם קטן במידה ניכרת היקף המכירות במשק הדלק והגז.
lt/pgt

ltpgt
להערכת החברה, ברבעון האחרון של השנה הגיעו מחירי הדלק לרמות גבוהות ולקראת סוף השנה החלו המחירים לרדת באופן משמעותי בשיעור של 28%-20% וכתוצאה מכך שווי מלאי הדלקים והגז שבבעלות החברה הופחת בסוף השנה. כלומר, מלאי שנקנה ביוקר על ידי החברה נמכר במחירים מוזלים והחברה נאלצה לספוג את ההפסד שהתבטא כאמור, בשיעורי הרווחיות הנמוכים שהציגה.
lt/pgt

ltpgt
מכירות החברה ברבעון האחרון לשנת 2000 הסתכמו ב-688 מיליון שקל לעומת 633 מיליון שקל בתקופה המקבילה (עלייה של כ-9%), אך בשל השחיקה במחירים בתקופה זו לא הצליחה החברה להביא את הגידול בשורת המכירות לכדי ביטוי בשורת הרווח.
lt/pgt

ltpgt
המכירות השנתיות לשנת 2000, לעומת זאת, גדלו ב-31% והסתכמו ב-2.74 מיליארד שקל והרווח הנקי השנתי גדל אף הוא בשיעור של 17.5% והסתכם ב-70.7 מיליון שקל.
ltbgt
אי איחוד דו"חות וולקן שחקה את הרווח
lt/bgt
בחודש מאי האחרון מכרה גרנית 78.51% ממניות וולקן מצברים שהיו ברשותה ורשמה הפסד הון של 2 מיליון שקל והיא מחזיקה כעת רק ב-20% ממניות וולקן. בשיעור אחזקות כזה רושמת החברה את אחזקותיה בוולקן על בסיס עלות ואין לה צורך לאחד את הדו"חות כפי שעשתה בעבר.
lt/pgt

ltpgt
וולקן רשמה ברבעון השלישי של השנה החולפת רווח תפעולי של 1.77 מיליון שקל, והעובדה שתוצאותיה של וולקן לא נלקחו בחשבון בדו"ח הנוכחי שחקה אף היא את הרווח הגולמי והנקי של גרנית.

גרנית השקיעה במהלך 2000 ב-2 קרנות הון סיכון (JVP ואקליפטוס) בסכום של 1.6 מיליון שקל כשחצי מיליון שקל הושקעו במניות כרומטיס. לאחר שזו נרכשה על ידי לוסנט בעסקת הענק המתוקשרת, דיווחה גרנית על רווח הון של כ-40 מיליון שקל מהשקעתה זו, אך מאז צניחתן של מניות לוסנט נאלצת גרנית להסתפק ברווח הון של 7.5 מיליון שקל בלבד נכון להיום.
lt/pgt

ltpgt
גרנית הכרמל השקעות הקימה במהלך 2000 את חברת גרנית הכרמל תקשורת שמהווה חלק - 27% מקבוצת משקיעים במכרז על הערוץ המסחרי החדש - הערוץ השלישי.
lt/pgt

ltpgt
תוצאותיה הכספיות של גרנית הן ראי למה שהתחולל בשוק הדלקים ברבעון האחרון וככאלה אנו צפויים לחזות בתוצאות דומות, לכשיתפרסמו, של חברות דור אנרגיה (שלה הסכם לאספקה בלעדית של דלק לרשות הפלשתינאית), קבוצת דלק וחברת פז.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully