וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא בארה"ב לא ירוק יותר

8.3.2001 / 16:50

נתוני הפד מראים על ירידה בביקוש לעובדי היי-טק

עינב בן יהודה
ltpgt
השילוב בין המצב הבטחוני והמצב הכלכלי לא משמח אף אחד בארץ. הרצון לברוח למקום אחר רק מתעצם. עובדי ההיי-טק משתייכים לנפגעים האחרונים. הם כבר לא מבוקשים כל כך, לא כולם מחכים להם, ומקום העבודה כבר לא כל כל בטוח.
lt/pgt

ltpgt
מנתוני MIT עולה כי נמשכת מגמת הירידה בביקושים לעובדי היי-טק. בפברואר 2001 נרשמה ירידה של 10.6% בביקוש הכללי לעובדי היי-טק לעומת ינואר 2001, ויחסית לדצמבר 2000 נרשמה ירידה כוללת של כ32%.
lt/pgt

ltpgt
עידית פדן, מנכ"לית MIT, מציינת כי מגמת הירידה באה לידי ביטוי ברוב מקצועות ההיי-טק, ובעיקר בתחום האינטרנט - החל מתוכניתנים וכלה במעצבי האתרים למיניהם. בקרב מעצבי האתרים נרשמה בפברואר ירידה של 40%. בקרב התוכניתנים נרשמה ירידה של 21% בסך כל המקצועות, כשהירידה המשמעותית, בשיעור של 34%, נרשמה בביקוש לתוכניתני אינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
לדברי פדן, אין ספק שהירידה המשמעותית במודעות הדרושים בענפי המחשבים והתקשורת בחודשים האחרונים מצביעה על מגמה של האטה בפעילות בסקטור ההיי-טק, וכי הדיווחים האחרונים על פיטורי עובדים מחברות היי-טק מבוססות מסמנים שמגמה זו עלולה להימשך בחודשים הבאים.
lt/pgt

ltpgt
הנתונים הללו, כך מסתבר, אינם אופייניים רק לישראל. ההאטה מגיעה לכולם, גם לארה"ב היציבה יחסית. החלום לעבור לעבוד בסיליקון ואלי נראה רחוק מתמיד, בעיקר לאחר שהתפרסמו נתוני הפד המראים ירידה בביקוש לעובדי היי-טק בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
הפיטורים בחברות היי-טק בארה"ב גם הם הפכו לדבר שבשגרה. ענקיות הטלקום לוסנט ונורטל הודיעו על פיטורים נרחבים שהשפיעו גם על ישראל. לוסנט דיווחה על הפסד של 1.02 מיליארד דולר, או 30 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2000. ההפסד היה גדול מתחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 27 סנט בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה החברה. החברה הודיעה על תוכנית נרחבת לשינוי ארגוני, הכוללת פיטורי 10,000 עובדים, שהם 10% מכוח האדם שלה.
lt/pgt

ltpgt
ענקית ציוד התקשורת נורטל הודיעה לפני חודש כי היא מקצצת את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2001 ב-50%, לאור ההאטה הצפויה בכלכלת ארה"ב. בנוסף הודיעה החברה כי היא לא מעריכה שהשוק בו היא פועלת יוכל להתאושש לפני הרבעון הרביעי. החברה אף הודיעה כי תיאלץ לפטר 10,000 עובדים בסך הכל, וזאת לאחר שבמאמצי ההתייעלות שלה הודיעה כבר בסוף השנה כי היא מעריכה שתיאלץ לפטר 6,000 עובדים "בלבד".
lt/pgt

ltpgt
גם סאפיינט (סימול SAPE), חברת הייעוץ לאינטרנט ומסחר אלקטרוני, נאלצת להנמיך את התחזיות לרבעון הראשון בכ-20%, ולקצץ 20% מכוח העבודה, בשל התנאים הכלכליים הקשים. בנוסף, תסגור החברה את משרדה באוסטרליה. החברה, העומדת בפני פיטורים של 720 עובדים, אמרה כי הקיצוץ בכוח העבודה וסגירת המשרד באוסטרליה יגררו הוצאות של 40-35 מיליון דולר ברבעון הראשון. סאפיינט צופה כי הארגון מחדש יחסוך לה 5 מיליון דולר בהוצאותיה השוטפות ברבעון הראשון ו-65-60 מיליון דולר בשנה.
lt/pgt

ltpgt
הפיטורים הרבים, כך עולה מנתוני הפד לחודש פברואר, מובילים לצמצום בארה"ב. הסקר מציין כי הפיטורים האחרונים, בעיקר בחברות האינטרנט והתקשורת, צימצם את המחסור החמור בעובדים בתחום ההיי-טק, בעוד שהמחסור בעובדים חסרי ניסיון ובתחום שירותי הבריאות נמשך.
lt/pgt

ltpgt
הדו"ח מראה כי הדרישה לעובדים ירדה בעיקר בענף הניהנה ממשכורות גבוהות יחסית, ענף ההיי-טק. כמו כן עולה מהדו"ח כי חברות בסן פרנסיסיקו מדווחות כי בונוסים על הצטרפות לחברה וחבילות ההטבות המיוחדות הפכו לקטנות יותר, ואפילו ללא נחוצות ככלי לגיוס מועמדים מוכשרים.
lt/pgt

ltpgt
נורית ברגמן, מנכ"לית עמדה, המתמחה באיתור והשמת בכירים בארץ ובחו"ל, מחזקת את הנתונים שהועלו בדו"ח, ומוסיפה כי בארה"ב מרגישים בירידה קלה במשכורות הבכירים. לדבריה, הירידה באה לידי ביטוי בעיקר בהרכבה של חבילת ההטבות, "היום, יותר מבעבר, בכירים לא מוכנים להתפשר על משכורות בתמורה לאופציות, ולמרות הכל הם עדיין לא יוותרו לחלוטין על האופציות", היא מציינת.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully