וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: פורים לא שמח למשקיעים בבורסה; המעו"ף איבד 1.4% וירד לרמה של 447 נקודות

8.3.2001 / 18:07

מחזור המסחר נמוך - 140 מיליון שקל; טבע ונייס רשמו ירידות; שותפות ים תטיס בלטה בעליות

אילן מוסנאים
ltpgt
הבורסה סיימה את שבוע המסחר, שהתנהל בסימן חג הפורים שחל הערב, במגמת ירידות תוך מחזור נמוך של 140 מיליון שקל. מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה של 1.36% לרמה של 447.08 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-1.07% לרמה של 434.85 נקודות. מדד התל-טק רשם ירידה של 1.35%.
lt/pgt

ltpgt
פעילים בשוק ציינו היום את העובדה שהמדדים התנהלו ביומיים האחרונים בירידות, למרות שאתמול פתח הנאסד"ק בעלייה, במהלך רוב שעות היום היו החוזים על הנאסד"ק חיוביים ובורסות אירופה נסחרו בעליות.
ltbrgt
lt/bgtהבורסה בנקודה קריטית ltbgt
לדברי הפעילים, ייתכן שהדבר מצביע על נקודת שבירה של השוק ועל ירידה אפשרית שלו כלפי מטה. הפעילים ציינו כי נראה שהירידות היום באו מכיוון גופים שניסו לשחרר סחורה, וברמות המחזורים הנמוכות בבורסה לחצו את השוק כלפי מטה.
lt/pgt

ltpgt
הפעילים הדגישו כי שבירת מחסום 450 הנקודות במעו"ף וההתקרבות המסוכנת אל רמת 445 הנקודות עשויות להיות מהותיות מאוד מבחינת השוק, שכן מבחינה טכנית היו רמות אלו אמורות להיות רמות תמיכה למדד ופריצתן עשויה לגרום למשקיעים לבחון מחדש את הערכותיהם ולהתחיל לשחרר סחורה.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, הזהירו כלכלני בנק אגוד בתחילת השבוע מפני פריצה של רמות התמיכה, שתפיל את המעו"ף לרמת 400 הנקודות.
lt/pgt

ltpgt
מניית טבע ריכזה גם היום את המחזור הגבוה בבורסה - 18 מיליון שקל - ואיבדה 2.6% עקב פער שלילי של 3.1% שפתחה אמש בנאסד"ק.
ltbrgt
lt/bgtקבוצת אי.די.בי ממשיכה לאבד גובה ltbgt
אל טבע הצטרפה גם מניית נייס , שהחלה את המסחר עם פער שלילי של כ-1% וירדה ב-2.5% במחזור של 5 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
קבוצת אי.די.בי המשיכה לאבד גובה, והיום הובילו את הקבוצה מניית כלל תעשיות , שאיבדה 4.3% במחזור של 3 מיליון שקל, ודסק"ש , שירדה ב-2% במחזור של 6 מיליון שקל. מניית אי.די.בי פיתוח 798017-MRQ איבדה 2.1% במחזור של 3 מיליון שקל ואי.די.בי אחזקות נפרדה מעוד 2.9%.
lt/pgt

ltpgt
מניית חברת הביטוח מגדל ביטוח ירדה ב-1.5% במחזור של 1.5 מיליון שקל. אתמול בערב דיווחה החברה לבורסה כי הוגשה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לתביעה ייצוגית בהיקף של 203 מיליון שקל נגדה ונגד קרן הפנסיה לעצמאים שבניהולה.
lt/pgt

ltpgt
לטענת התובעים, העבירה קרן הפנסיה למגדל במשך השנים דמי ניהול מופקעים. עוד טוענים התובעים, כי מגדל ביטחה את התחייבויות הקרן בביטוחי משנה מיותרים במחיר מופקע וכי החברה השקיעה את נכסי הקרן באג"ח נחותות אצל בעלי עניין שהועדפו על פני השקעות אטרקטיוויות יותר.
ltbrgt
lt/bgtאלביט מחלקת דיווידנד של 25 מיליון דולר ltbgt
לעומת זאת, יחידות ההשתתפות של שותפות ים תטיס בלטו בעליות שערים נאות, כאשר דלק קידוחים עלתה ב-2.3% ואבנר 268011-MRQ עלתה ב-3.3% במחזור של 3.5 מיליון שקל. ייתכן שהעליות, שאיפיינו את שתי המניות מאז תחילת השבוע, נבעו מהערכות שפורסמו היום בעיתונות, לפיהן יפעל שר התשתיות החדש, אביגדור ליברמן, לבטל את החלטת חברת החשמל לרכוש גז טבעי ממצרים.
lt/pgt

ltpgt
מניית אלביט מערכות טיפסה ב-2% במחזור של 4.7 מיליון שקל. אתמול עלתה המניה ב-4% בעקבות הדו"חות הטובים שפירסמה החברה לרבעון הרביעי. הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-83% לעומת הרבעון המקביל ל-212 מיליון דולר והרווח קפץ ב-44% ל-12.5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
מניית אלביט עלתה ב-0.4% במחזור של מיליון שקל. אתמול בלטה החברה בעלייה של 7.4% למרות דו"חות גרועים. החברה, שעברה ברבעון הרביעי להפסד של 10.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 9.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, דיווחה על חלוקת דיווידנד בהיקף של 25 מיליון דולר או 1.13 דולרים למניה. דיווידנד זה, שיחולק באפריל, מהווה כ-20% ממחיר המניה אתמול.
ltbrgt
lt/bgtהמלצת "החזק" לפורמולה ltbgt
לעומתן, מניית החברה האם אלרון , שאתמול עלתה ב-3% על רקע הדיווידנד שתקבל מאלביט, ירדה היום ב-2.6% במחזור של 3 מיליון שקל על רקע הדו"חות שפירסמה. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-11.8 מיליון דולר - ירידה של כ-70% לעומת הרבעון המקביל ב-1999. בשורה התחתונה המצב חמור אף יותר, והחברה עברה להפסד של 9.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 21.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
מניית פורמולה ירדה ב-2.6% במחזור של 2 מיליון שקל. החברה זכתה היום להמלצת "החזק" מבית ההשקעות גמול סהר עם מחיר יעד של 140 שקל - גבוה ב-20% ממחיר המניה לפני פתיחת המסחר היום.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully