וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס: מורידים את תחזית הרווח למניית אורבוטק אך נותרים אופטימיים

8.3.2001 / 18:32

הסיבה להורדה: הוצאות הנובעות מרכישת בראון אנד שארפ עליה דווח אתמול; מותירים המלצת "קנייה חזקה" על כנה

גיא ימין
ltpgt
"אופטימיות זהירה", כך מגדירים בבית ההשקעות ליהמן ברדרס את התחושה לגבי אורבוטק . האופטימיות נובעת מהערכת האנליסטים כי החברה תיהנה מצמיחה של 17%-15% ב-2001, בהתאם להדרכה שנתנה החברה לפני מספר שבועות. ברוח זו מותירים בבית ההשקעות את המלצת ה"קנייה חזקה" למניה על כנה.
lt/pgt

ltpgt
בבית ההשקעות גולדמן סאקס לא נתנו כזה קרדיט להדרכת החברה, והורידו רק אתמול תחזית הצמיחה לחברה ב-2001 ל-13% מ-20% קודם לכן. ואכן, האנליסטים בליהמן מתייחסים להערכות מתחריהם מגולדמן סאקס, אך מדגישים כי הם איתנים בדעתם לגבי הצמיחה בחברה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, מתייחסים האנליסטים אדוארד וייט וטוביאס פישביין ל"חשוד הרגיל" בחודשים האחרונים, ומבשרים כי "ההאטה בהוצאות במגזר הטכנולוגי עשויה לפגוע גם באורבוטק". עם זאת, מאחר וההכנסות של אובוטק מונעות ממכירות של טכנולוגיה, היא תהיה בין האחרונות להיפגע מהאטה כללית, סבורים האנליסטים.
ltbgt
צפיות נמוכה במכירות ה-PCB
lt/bgt
הזהירות, לעומת זאת, נובעת בעיקר מהצפיות (Visibility) הנמוכה והמוגבלת של החברה. כך, הצפיות בחטיבת ה-PCB לבדיקת מעגלים מודפסים, שהיתה אחראית ל-75% מהמכירות ב-2000, היא לטווח של 2-1 חודשים בלבד. הצפיות בחטיבת FPD (בדיקת צגים שטוחים) אומנם גבוהה יותר ומגיעה לטווח של חצי שנה, אך היא פחות משמעותית שכן החטיבה הניבה 18% בלבד מהמכירות ב-2000.
lt/pgt

ltpgt
גם בבית ההשקעות גולדמן סאקס התייחסו לאי הוודאות בתחום ה-PCB. בתחילת הרבעון אומנם העריכו בבית ההשקעות כי אין חשש כלל מכיוון לקוחותיה הגדולים של החברה בתחום - דוגמת מטריקס או Viasystems, אך המצב בשוק עלול לגרום לדחייה ולביטול הזמנות גם מצד לקוחות אלה.
ltbrgt
lt/bgtמנמיכים תחזיות רווח בגלל הרכישהltbgt
בליהמן אומנם מנמיכים את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי, מ-63 סנט ל-62 סנט למניה, אך מדגישים כי ההורדה משקפת את ההוצאות על מחקר ופיתוח והפחתות מוניטין בעקבות הרכישה האחרונה של אורבוטק: חברת Browne & Sharpe.
lt/pgt

ltpgt
אתמול הודיעה אורבוטק על רכישת החברה האמריקאית הפועלת בתחום ה-Inspection. בעקבות העסקה, ששוויה 2.6 מיליון דולר במזומן, יעברו הטכנולוגיות והפטנטים של Browne & Sharpe, כמו גם 25 עובדיה, לאורבוטק.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully