וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבנד, מיזם האינטרנט הלווייני של גילת לוויינים ומיקרוסופט, מבטל הנפקה בסך 288 מיליון דולר

9.3.2001 / 23:24

מגזין TheMarker חשף כי בל"ל, דיסקונט והבינלאומי העניקו הלוואה בסך 600 מיליון שקל למיזם בהנחה שההלוואה תיפרע מהנפקה בוול סטריט

רמי קפלן
ltpgt
סטארבנד, המיזם לאספקת שירותי חיבור לאינטרנט באמצעות לוויינים של חברת גילת לוויינים , הודיע היום כי הוא מושך את מסמכי ההנפקה מידי רשויות בורסת הנאסד"ק, בנימוק "שהנסיבות בהן פועל השוק כעת" אינן מאפשרות את ביצוע ההנפקה בהצלחה.
lt/pgt

ltpgt
מגזין TheMarker חשף בתחילת החודש כי בל"ל, דיסקונט והבינלאומי העניקו הלוואה בסך 600 מיליון שקל למיזם בהנחה שההלוואה תיפרע מהנפקה בוול סטריט.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, הגיש סטארבנד, המשותף לגילת לוויינים, אקוסטאר, מיקרוסופט ו-ING ברינגס, בקשה להנפקת מניות בנאסד"ק ב-11 באוקטובר 2000, בתקווה לגייס סכום של 287.5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
מניית גילת לוויינים הגיבה להודעה בצניחה של 11% במסחר בנאסד"ק היום.
lt/pgt

ltpgt
ההשקה הרשמית של סטארבנד התרחשה ב-6 בנובמבר 2000, כאשר אקוסטאר, אחת מהשותפות במיזם ומספקיות השידורים בלוויין הגדולות בארה"ב, החלה לשווק ללקוחותיה את המודם הלווייני (שנקרא הסטארבנד מודם). הכוונה היא שבעתיד ניתן יהיה לרכוש את המודם גם דרך רשת חנויות האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, רדיו שאק.
lt/pgt

ltpgt
בעוד ששלוש השותפות של גילת רכשו את חלקן בהשקעה בסטארבנד במזומן, חלקה של גילת בשותפות מבוסס על מכירת ציוד במחירים נמוכים. זו הסיבה שהרווחיות הגולמית של גילת נפגעה בשני הרבעונים האחרונים של שנה שעברה, והיא גם זו שהובילה לתוצאות החלשות של החברה ברבעונים אלה.
lt/pgt

ltpgt
בגילת החליטו להקריב את הטווח הקצר לטובת מיזם האינטרנט הלווייני, וכפי שהתבטא יואל גת, מנכ"ל החברה בסוף שנה שעברה, השפעותיה של פעילות האינטרנט על גילת ניכרו מקצה לקצה. "הכוונה שלנו היא למנף את הטכנולוגיה הקיימת שלנו, במטרה להביא אינטרנט באמצעות הלוויין לשוק הצרכני בארה"ב", אמר אז.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף לתוכניות ההנפקה, צורכי המימון של סטארבנד סופקו קודם כל על ידי הון עצמי של 125 מיליון דולר של בעלי המניות, אבל מרכיב חשוב לא פחות מכך היה אשראי בנקאי. סטארבנד הוא ככל הנראה המיזם שקיבל את ההלוואות הגדולות ביותר מבנקים מקומיים: 150 מיליון דולר - 90 מיליון מבנק לאומי 604611-MRQ ו-30 מיליון מכל אחד מהבנקים דיסקונט 691212-MRQ והבינלאומי.
lt/pgt

ltpgt
החברה, שהבינה עוד לפני היום שההנפקה כנראה לא עומדת לצאת אל הפועל, הודיעה שבכוונתה לקחת הלוואה בנקאית נוספת של 100 מיליון דולר כדי לשלם מראש על חכירת רוחב פס לווייני מחברת קוראל האמריקאית. בינתיים, לא ברור אם קיבלה עוד הלוואה כזו והגדילה בכך את היקף האשראי שלה ל-250 מיליון דולר, כלומר מיליארד שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully