וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היענות חלשה להנפקה הראשונה של לאודקלאוד; המניה עולה ב-8% בלבד

10.3.2001 / 0:03

ה-IPO של החברה, המספקת טכנולוגיות המקלות על השימוש באינטרנט, ממחישה את אכזבת המשקיעים מחברות הדוט.קום

גיא צ'אק
ltpgt
מניותיה של לאודקלאוד (סימול LDCL), שהונפקו היום לראשונה, אינן זוכות לפופולריות מיוחדת, והמניה עולה עתה ב-8% למחיר של 6 דולרים בלבד. את החברה, המספקת טכנולוגיות המקלות על השימוש ברשת האינטרנט, יסד מארק אנדרסן עם ותיקי חברת נטסקייפ. לאודקלאוד היתה התקווה האחרונה של ענף הדוט.קום, והשוק לא קיבל אותה היום בברכה. שווי השוק של החברה עומד עתה על 456 מיליון דולר, לעומת ציפיות ראשי החברה ל-1.3 מיליארד דולר. לאודקלאוד איננה רווחית; ב-9 החודשים שהסתיימו ב-31 באוקטובר היא רשמה הפסדים של 107.6 מיליון דולר לעומת הכנסה של 6.6 מיליון דולר באותה תקופה.
lt/pgt

ltpgt
לפני חמש וחצי שנים סייע אנדרסן להשיק את טירוף הנפקות האינטרנט כאשר הנפיק את נטסקייפ קומיוניקיישנס, חברה שהוא יסד עם ג'ים קלרק. אז קיבלה וול סטריט בהתלהבות את המניה, אולם ההצלחה הסוחפת לא תחזור הפעם.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים מציינים כי ההנפקה החלשה של לאודקלאוד מאותתת לחברות האינטרנט והטכנולוגיה שמצפים להם זמנים קשים בגיוס הון. לאודקלאוד בחרה ביום עגום להנפקת מניותיה, שכן שוק הטכנולוגיה קיבל מהלומה מאזהרת הרווח של אינטל . המודל העסקי של לאודקלאוד ספג בשנה האחרונה ביקורת קשה ולכן טבעי הדבר שהשוק קיבל אותה בנימה קרירה.
lt/pgt

ltpgt
ימים אחדים לפני ההנפקה אמר דיוויד מנלו, נשיא IPOfinancial.com, שירות מחקר אמריקאי כי, "ההנפקה עשויה להיות בדיקת לקמוס עבור כמה הנפקות היי-טק הממתינות לצאת לשוק".
lt/pgt

ltpgt
השוק הפוטנציאלי עבור שירותי רשת הוא גדול. לפי פורסטר ריסרץ', חברות אמריקאיות יוציאו בשנת 2004 כ-19.8 מיליארד דולר כדי לשכור את שירותי האירוח של חברות חיצוניות עבור אתריהן, גידול של 1,400% לעומת ה-1.4 מיליארד שהוציאו ב-1999 .
lt/pgt

ltpgt
לאודקלאוד מספקת שירותי אירוח מסורתיים, כמו ניטור ציוד ואופטימיזציה, אולם כוחה של החברה הוא בטכנולוגיה ייחודית הנקראת Opsware, שממחשבת את המטלות שבעבר נעשו באופן ידני, כמו קונפיגורציה של חומרה ובדיקת יציבותה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully