וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת i2 תרכוש את חברת המסחר בין עסקים RightWorks עבור 114 מיליון דולר

9.3.2001 / 20:35

הרכישה תעניק ל-i2 יכולת התמודדות בשוק ה-B2B; לפני שנה הוערכה RightWorks בסכום של מיליארד דולר

TheStreet.com
ltpgt
חברת i2 Technologies (סימול ITWO) הודיעה היום, לאחר חודשים של ספקולציות, על רכישת RightWorks. החברה תשלם עבור RightWorks, אשר רק לפני שנה הוערכה במיליארד דולר, סכום של 114 מיליון דולר במניות.
lt/pgt

ltpgt
הרכישה החדשה למעשה מאשרת בפועל את ההיפרדות של i2 מחברת אריבה (סימול ARBA) . שתי החברות וחברת IBM (סימול IBM) הקימו במארס 2000 שותפות B2B, אך יריבות עסקית בין אריבה ל-i2 הובילה להיפרדות השותפות.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, הרכישה החדשה תספק ל-i2 נשק רב עוצמה נגד אריבה, עד כה מלכת ה-B2B הבלתי מעורערת, ותרחיב את המגזר העסקי של i2. יכולות ה-B2B וההסתערות על המגזרים החדשים יהפכו אט אט את i2 לענקית תוכנה.
lt/pgt

ltpgt
i2 מסרה שהעסקה תושלם עוד הרבעון והטכנולוגיות של שתי החברות יסיימו להתמזג בחודשיים הקרובים. מנכ"לית RightWorks, מרי קולמן, לא תישאר בחברה לאחר שתושלם העסקה. i2 לא מסרה פרטים בנוגע לגורלם של 400 עובדי RightWorks.
lt/pgt

ltpgt
במובן רחב יותר מסמלת העסקה את נפילתן של מניות ה-B2B. הסכום הפעוט ששולם עבור RightWorks מצביע על חולשת חממת ה-B2B אינטרנט קפיטל גרופ (סימול ICGE) , שמחזיקה ב-56% מ-RightWorks. חברת ICG דיווחה באוגוסט 2000 על 1.9 מיליארד דולר המושקעים ב-77 חברות. בסתיו הקודם הודיעה החברה על מכירת רוב השקעותיה פרט לקבוצה של כ-20-15 חברות. מאז, נפל הנאסד"ק ב-60% ו-114 מיליון דולר כבר נראה מחיר טוב.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully