וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים צנחו בעקבות האזהרה של אינטל; ARM ובוקהם צנחו ב-10% כל אחת

9.3.2001 / 19:59

אזהרת הרווח של יאהו המשיכה להעיב על מגזר האינטרנט: יאהו אירופה ירדה ב-2.4% ופריסרב איבדה 6.3%

גיא צ'אק
ltpgt
שוקי הטכנולוגיה באירופה היו, כצפוי, הנפגעים העיקריים מאזהרת הרווח החמורה של אינטל בארה"ב. יצרניות השבבים האירופיות הגיבו בירידות חדות בהובלת בוקהם ו-ARM. דו"ח התעסוקה בארה"ב, שהצביע על עלייה חדה מהצפוי במספר המועסקים החדשים, תרם למגמה השלילית, שכן הוא מקטין את הסיכויים להורדת הריבית של הבנק הפדרלי ב-20 במארס. לונדון ופאריס ירדו ב-1.4% והדקס יורד עתה בשיעור של אחוז.
lt/pgt

ltpgt
אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, איששה את התחזיות העגומות לענף המחשבים. החברה הודיעה כי היא צופה ירידה של 25% במכירות ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון הרביעי של 2000. זוהי אזהרת הרווח השנייה של החברה ברבעון הנוכחי. החברה גם הודיעה כי תפטר 5,000 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית השבבים הגדולה באירופה STM ירדה ב-7.6%, מניית ARM, המעצבת מוליכים למחצה, צנחה ב-10% ובוקהם ירדה בשיעור דומה. אלקטל סיימה את יום המסחר בירידה של 6%, לאחר שבית ההשקעות גולדמן סאקס קיצץ את תחזיות הרווח לחברה לשנת 2001 ב-7.5% ולשנת 2002 ב-4.5%. מרקוני איבדה 5.7%, אריקסון, יצרנית ציוד הסלולר הגדולה בעולם, ירדה ב-5% ונוקיה נסגרה בירידה של 3.5%.
ltbrgt
lt/bgtמניות האינטרנט והטלקום נגררו לירידות; מניות התרופות עלוltbgt
כמו תמיד, אזהרת הרווח בתחום ציוד התקשורת גררה אחריה ירידות חדות בכל מגזרי הטכנולוגיה. מגזר הטלקום הגיב בירידות בהובלת כייבל אנד וויירלס, שצנחה ב-6.78%, בריטיש טלקום ירדה ב-5.6% וטלפוניקה ודויטשה טלקום ירדו ב-1.8% וב-2.4%, בהתאמה.
lt/pgt

ltpgt
אם לא די באזהרת הרווח של אינטל, אזי האזהרה של יאהו שלשום תרמה לירידות במניות האינטרנט. לאחר שירדה אתמול ביותר מ-15% רשמה היום מניית החברה ירידה של 2.7%. וונאדו ירדה ב-2.4%, פריסרב איבדה 6.3% וטי אונליין ירדה ב-2.1%.
lt/pgt

ltpgt
חברת המדיה הצרפתית ויוונדי היתה נקודת האור של שוק המדיה עם עלייה של 0.7%. רווחי החברה רשמו עלייה של 60% ל-2.2 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח המצב העגום בשוק הטכנולוגיה הזרימו המשקיעים הון למגזרי הפיננסים והביוטכנולוגיה. קומרצבנק עלתה ב-3.2%, דרזנרבנק הוסיפה 0.7%, חברת התרופות אסטרה זנקה עלתה ב-2% וגלאקסו סמיתקליין עלתה ב-1.3%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully