וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק עשוי לקצץ את תפוקת הנפט בכמיליון חביות ליום ביום שישי הבא

9.3.2001 / 18:42

באופ"ק נחושים למנוע את ירידת המחירים אל מתחת ל-25 דולר; כיום מסתכם מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט ב-26.5 דולר לחבית

גיא צ'אק
ltpgt
ארגון אופ"ק עשוי להחליט על קיצוץ של עד כמיליון חביות ליום בפגישה של שרי הנפט ביום שישי הקרוב. ההערכה הרווחת היא שאופ"ק יחליט על קיצוץ שעשוי להסתכם בכ-750 אלף חביות ליום. אם יסתבר שמדובר בקיצוץ גדול יותר, עלול הדבר להנחית מהלומה נוספת על השווקים הסובלים מהאטה מתמשכת. באופ"ק מודעים להשלכות של קיצוץ בתפוקה אולם נחושים למנוע את ירידת מחירי הנפט אל מתחת ל-25 דולר לחבית.
lt/pgt

ltpgt
בבורסה של לונדון מסתכמים כיום מחירי הנפט מסוג ברנט לאספקה באפריל ב-26.5 דולר לחבית, ומגמת הירידה נמשכת. אופ"ק, המאחד 11 מדינות המייצרות 40% מתפוקת הנפט בעולם, קיצץ בחודש ינואר השנה את תפוקת הנפט ב-1.5 מיליון חביות ליום.
lt/pgt

ltpgt
מחד גיסא, מעוניין אופ"ק למנוע את צניחת מחירי הנפט לרמה של 10 דולרים לחבית, שנרשמה בשנת 1998 עם המשבר הפיננסי באסיה. מאידך גיסא, מבינים באופ"ק כי מחירי נפט גבוהים יכו עוד יותר בכלכלה האמריקאית, צרכנית הנפט הגדולה בעולם, ויעמיקו את ההאטה בשווקים הבינלאומיים.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים טוענים כי על אף התחזית להורדת התפוקה, לא צפוי שחברות הזיקוק יצברו מלאי בהיקף גדול. חברות הזיקוק מעריכות שמחירי הנפט יישארו ברמה נמוכה גם לנוכח הקיצוץ.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully