וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט - הנאסד"ק נופל יחד עם אינטל; אינטל ישראל מקפיאה גיוס עובדים חדשים

9.3.2001 / 21:21

אזהרת רווח גם לסמסונג; סיסקו מפטרת עובדים; נתוני תעסוקה גבוהים מסכנים את הורדת הריבית; קומברס מאבדת 7%; פלוור קורסת ב-20%

רמי קפלן
ltpgt
שורת אזהרות רווח שמובילה ענקית השבבים אינטל שולחת היום את המדדים המובילים לירידות חדות. מדד הנאסד"ק מאבד עתה 4.8% מערכו ומשייט ברמת שפל חדשה השנה - 2,060 נקודות בערך - בה לא ביקר מאז דצמבר 1998. מדד הדאו ג'ונס יורד בצורה חדה (יחסית לעצמו) ב-1.9%, בהובלת אינטל ו-IBM, שרושמות ירידות של 10% ו-6%, בהתאמה.
lt/pgt

ltpgt
ירידה של 5.9% במדד מניות המוליכים למחצה של פילדלפיה (ה-SOXX) מייצגת היטב את החולשה הרבה שאוחזת במגזר השבבים. שתיים מהענקיות בתחום, אינטל וסמסונג, פירסמו היום אזהרות רווח, לאחר שבמהלך השבוע הספיקו כבר מובילות נוספות בתחום, ברודקום (סימול BRCM) ונשיונל סמיקונדקטורס (סימול NSM) , לפרסם אזהרות רווח משל עצמן.
lt/pgt

ltpgt
אינטל, יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, הודיעה אתמול כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות ב-25% מההכנסות שרשמה ברבעון הרביעי של 2000. זוהי אזהרת הרווח השנייה של אינטל ברבעון הנוכחי, אחרי שבפעם הקודמת העריכה כי הכנסותיה ייפלו רק ב-15% מרבעון לרבעון.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף לאזהרת הרווח, הודיעה החברה כי תפטר 5,000 עובדים על מנת לקצץ בהוצאות. הקיצוץ הנוכחי, בשיעור של כ-5.9% מכוח העבודה של החברה, ייפרש לאורך תשעת החודשים הקרובים. בהודעה שפירסמה מציינת אינטל שכבר הצליחה לקצץ כ-15% בהוצאות לעומת הרבעון הקודם. דובר אינטל ישראל מסר היום ל- TheMarker.com שהחברה מתעתדת להקפיא גיוס עובדים חדשים.
lt/pgt

ltpgt
גם הענקית הדרום קוריאנית סמסונג, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, לא טומנת ידה בצלחת ומודיעה כי בשנת 2001 תרשום ירידה ברווח הנקי ביחס לשנת 2000. החברה מצפה כי מכירותיה השנה יסתכמו ב-29 מיליארד דולר או ב-34 מיליארד יחד עם החברות הבנות שלה.
ltbgt
נתוני התעסוקה לפברואר משפיעים לרעה על המסחר
lt/bgt
וכאילו אין בכל אלה די, דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס שגם סיסקו , מעצמת הציוד לרשתות אינטרנט, עומדת להודיע בשבועות הקרובים על פיטורי 5% מעובדיה. מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, נתן קריאת כיוון מקדימה למהלך, כאשר ציין לפני מספר שבועות כי בתקופה האחרונה בכל ארגון יש לפחות 5% מהעובדים שאינם נמצאים "איפה שהם צריכים להיות". מניית סיסקו, מכל מקום, צונחת היום ב-9%.
lt/pgt

ltpgt
את המסמר האחרון בארון הקבורה של וול סטריט היום נועץ אינדיקטור מקרו כלכלי, למרות שהוא דווקא מספק אינדיקציה לצמיחה מסוימת. נתוני התעסוקה לחודש פברואר שהתפרסמו היום מצביעים על יצירת 135 אלף מקומות עבודה חדשים - כמעט כפול מתחזיות האנליסטים - ועל כך ששיעור האבטלה בארה"ב נותר יציב ברמה של 4.2%.
lt/pgt

ltpgt
אך אלייה וקוץ בה. למרות שהם מהווים אינדיקציה כלכלית חיובית, משפיעים הנתונים כנראה דווקא לרעה על המסחר היום, מאחר שהם מעוררים בקרב המשקיעים חשש כי יש בהם כדי להקטין את המוטיווציה של הפדרל ריזרב להורדת ריבית נוספת בכינוסו הקרוב ב-20 במארס.
ltbgt
מרקורי מאבדת 62% מאז תחילת השנה
lt/bgt
המניות הישראליות נסחרות היום במגמה מובהקת של ירידות שערים, כאשר רק כתריסר מהן מצליחות להיסחר היום בעליות. כמקובל בזמן האחרון, לא נפקד מקומן של מניות הטכנולוגיה הכבדות עמוק ברשימת היורדות.
lt/pgt

ltpgt
מניית קומברס בולטת בירידה של 7% למחיר של 77.1 דולר, חרף הערכתו של בית ההשקעות סלומון סמית ברני שהחברה עומדת להכות שוב את תחזיות האנליסטים (בפעם ה-27 ברציפות) לרבעון הרביעי של 2000 בדו"חות שתפרסם ב-13 במארס.
lt/pgt

ltpgt
סלומון צופה שהחברה תדווח על הכנסות של 330 מיליון דולר ב-2000 כולה ועל רווח של 39 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2000. בשנת 2001 צפויה החברה לרשום הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ורווח של 1.46 דולרים למניה. בבית ההשקעות מותירים למניה המלצת "תשואת יתר" בסיכון בינוני ומעניקים מחיר יעד של 120 דולר למניה - 53% מעל מחירה כעת.
lt/pgt

ltpgt
מניית מרקורי לא מצליחה להתאושש מן החולשה הפוקדת אותה לאחרונה, ומאבדת היום 3.6% למחיר של 40.5 דולר. זאת, לאחר שהתרסקה אתמול ב-16.7% ומאז תחילת השנה ב-62%. מרקורי לא סיפקה עד כה הסבר לירידות, אך בתי ההשקעות המכסים את החברה מעריכים לאחרונה כי סקטור חברות התוכנה וספקיות האפליקציות לאי-ביזנס יוסיף להפגין חולשה בתקופה הקרובה, תוך הנחה כי הכלכלה האמריקאית מוסיפה להידרדר.
lt/pgt

ltpgt
גם את מניות האלחוט הישראליות פוקד יום חלש במיוחד, כאשר מניית פלוור מובילה את רשימת היורדות בקריסה של 20.4% למחיר של 5.4 דולרים, ללא סיבה נראית לעין, מניית בריזקום יורדת ב-8.4% למחיר של 9.6 דולרים, מניית ואיו 10003286-MRQ מאבדת 4% למחיר של 6 דולרים ומניית סרגון יורדת ב-3.8% למחיר של 12.6 דולר.
ltbgt
גילת עולה למרות עדכון שלילי של סלומון
lt/bgt
בצד העולות הספורות ניתן למצוא את מניית צ'ק פוינט , שעולה ב-2.3% למחיר של 67.7 דולר, לאחר שנחבטה היטב לאחרונה ואיבדה כמעט 40% מערכה מאז סוף ינואר.
lt/pgt

ltpgt
מניה ישראלית נוספת שרושמת היום עלייה נאה היא גילת תקשורת , שמוסיפה 5.9% למחיר של 2.3 דולרים, למרות שבית ההשקעות סלומון סמית ברני עידכן אתמול את תחזית ההפסד למניית החברה לשנת 2001 מ-27 סנט ל-1.09 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
"אנו ממשיכים להמליץ למשקיעים להימנע מלרכוש את מניית גילת תקשורת עד שהחברה תיישם את תוכנית ההבראה שלה", כתב האנליסט ויקטור הלפרט והותיר את המלצת ה"נייטרלי" למניה ומחיר יעד בן 5 דולרים על כנם.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully