וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם האגודות עשוי לדרוש רק מגאון להחזיר כספי אופציות הקו-אופ

9.3.2001 / 14:10

החוקר המיוחד אינדיג המליץ בשעתו לבחון דרכים לדרוש ממקבלי האופציות להשיב את הכספים לאגודה; גאון הרוויח מהמימוש כ-2.4 מיליון דולר לפני מס

הארץ
ltpgt
lt/bgtבן-ציון ציטריןltbgt
רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, עשוי לדרוש רק מבני גאון, לשעבר יו"ר מזכירות הקו-אופ, להחזיר את כספי מימוש האופציות שניתנו לו במסגרת הנפקת חברת רבוע כחול ישראל 1082551-MRQ בניו יורק ב-1996 - זו ההערכה הרווחת בקרב המעורבים בפרשה, לקראת מועד ההגשה של תגובות הצדדים המעודכנות לדו"ח החוקר המיוחד, עו"ד חיים אינדיג.
lt/pgt

ltpgt
אינדיג המליץ בשעתו לבחון דרכים לדרוש ממקבלי האופציות - כולם או חלקם - להשיב את הכספים לאגודה. בתחילת השבוע הבא יפוג מועד הגשת התגובות, והרשם אמור להתחיל לדון בהמלצותיו של אינדיג.
lt/pgt

ltpgt
ההערכה הרווחת היא שהרשם יבקש למצות את הדין רק עם גאון, שהרוויח מהמימוש כ-2.4 מיליון דולר לפני מס. זאת, משום שמבחינה משפטית יהיה לו קל יותר להתמודד עם העובדה שגאון נהנה מהאופציות, אף שלא היה עובד ברבוע הכחול, בשונה מכל האחרים (תוכניות אופציות מיועדות רק לעובדים). באותה עת כיהן גאון כיו"ר מזכירות הקו-אופ וכמנכ"ל כור 649012-MRQ .
lt/pgt

ltpgt
סיבה נוספת היא שהגשת תביעה נגד 15 עובדים להשבת כספי האופציות, תגרור התייצבות של סוללת עורכי דין מול הרשם, ותאריך את ההתדיינות המשפטית. התגובה העדכנית של הוועד הממונה של האגודה תאמץ את הדרישה להחזר הכספים מגאון בלבד.
lt/pgt

ltpgt
15 נושאי משרה בקבוצת הקו-אופ קיבלו אופציות בהנפקת רבוע כחול ישראל ב-29 ביולי 1996. הם מימשו את האופציות ב-22 ביוני 1999 - במכירת החבילה לקבוצת אמפ"ל - ברווח של כ-11.5 מיליון דולר, תמורת 3.9% ממניות החברה.
lt/pgt

ltpgt
זהות מקבלי האופציות ומספר האופציות שכל אחד מהם קיבל, נשמרו בסוד, ונחשפו רק בסוף אוקטובר 1999 בעקבות פנייה של חבר האגודה, עו"ד אליעזר לויט, לרשם האגודות, במסגרת תביעתו למינוי ועד ממונה לאגודה ולהדחת גאון.
lt/pgt

ltpgt
אינדיג קבע, כי הקצאת האופציות לבכירים לא אושרה על ידי הרשויות המוסמכות של החברה ושל האגודה. גאון ומנכ"ל החברה הציבורית דאז, יעקב גלברד, שמימש אופציות ברווח של יותר מ-4 מיליון דולר, גרפו יותר מ-50% מהרווח. יוסי רוזן, שהיה יו"ר הרבוע הכחול באותה תקופה, סירב לקבל אופציות.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות הגשת דו"ח אינדיג בקיץ שעבר, הגישה אגודת הקו-אופ כתב הגנה על מהלכיו של גאון. עוד לפני שהחל הדיון בפני הרשם במסקנות אינדיג, התפטר גאון מתפקידיו בקבוצה, ובאוגוסט 2000 מונה לאגודה ועד ממונה.
lt/pgt

ltpgt
גאון הודיע כי הוא מבקש לאמץ את תגובת האגודה לדו"ח כתגובתו האישית, וכן ביקש להיות צד בהתדיינות בפני הרשם. הוועד הממונה פנה שוב לאינדיג בבקשה לבחון מחדש את תגובת האגודה לאור השינויים בהנהלתה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully