וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית ברני: לא כדאי לקנות מניות של גילת תקשורת בינתיים

9.3.2001 / 23:51

זאת, עד שהחברה תיישם את תוכנית ההבראה שלה; מותיר את המלצת ה"נייטרלי" למניה ואת מחיר היעד של 5 דולרים על כנם

רמי קפלן
ltpgt
"אנו ממשיכים להמליץ למשקיעים להימנע מלרכוש את מניית גילת תקשורת עד שהחברה תיישם את תוכנית ההבראה שלה", כך כותב האנליסט ויקטור הלפרט מבית ההשקעות סלומון סמית ברני בדו"ח מחודש שהוציא על החברה, כשהוא מותיר את המלצת ה"נייטרלי" למניה ומחיר יעד בן 5 דולרים על כנם.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, דיווחה גילת תקשורת על הכנסה של 21.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000 ועל הפסד למניה של 78 סנט. הלפרט, שחזה שההפסד למניה יסתכם רק ב-44 סנט, מסביר שהפער נוצר כתוצאה משולי רווח גולמי נמוכים יותר מן התחזית וכתוצאה מהוצאות על מחקר ופיתוח שהיו גבוהות מהצפוי. לכן הגיע ההפסד התפעולי ברבעון ל-6.2 מיליון דולר, לעומת תחזית של 4.35 מיליון.
lt/pgt

ltpgt
אבל הלפרט לא מתרגש מן הפערים בין ההכרזות של גילת תקשורת לביצועים שלה. הוא מזכיר שהתחזית שסיפקה החברה במארס 2000 דיברה על הכנסות שנתיות של 80 מיליון דולר ועל איזון בסוף השנה בין הכנסות להוצאות. בפועל, דיווחה החברה על 73.6 מיליון דולר הכנסות ועל הפסד שנתי של 2.48 דולרים למניה.
ltbrgt
lt/bgtשאלות באשר לחוסנה הפיננסי של החברהltbgt
ניתוח החברה ותוכניותיה לעתיד מעלה מספר סוגיות. ראשית, מצב ההתחייבויות של החברה מעורר סימני שאלה באשר לחוסנה הפיננסי, בעיקר בהתחשב בביצועיה עד כה. התחייבויותיה של גילת לטווח הקצר עומדות על לא פחות מ-57 מיליון דולר, המורכבים מחובות קצרי טווח ומחובות לטווח ארוך שמועד פרעונם קרוב. לטווח הארוך חייבת החברה 8.4 מיליון דולר ועוד 25.8 מיליון באיגרות חוב להמרה.
lt/pgt

ltpgt
כדי לטפל בבעיית החוב מתכננת ההנהלה של גילת לדחות בקרוב חלק מן ההתחייבויות לטווח קצר, להפכן להתחייבויות לטווח ארוך ואף לדחות את תשלומי הריבית בשנה. מאחר שאיגרות החוב של החברה אינן כרוכות בתשלומים משמעותיים בשנתיים הקרובות, מתכוננת גילת לשלם את עיקר החוב עבורן מתוך תזרים מזומנים חיובי שהיא מתכננת להפיק עד אז.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, הלפרט מרשה לעצמו להישאר מודאג מכך שעומס החובות של גילת עלול להתגלות ככבד מדי עבורה, בעיקר אם תחזיות ההכנסות והרווחים שלה לא תתגשמנה במלואן.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, בסוף 1999 יצאה גילת למסע רכישות אגרסיווי, כשלנגד עיניה עומדת מטרה להפוך לאחת החברות המובילות בתחום הלימוד מרחוק, עם נוכחות מאסיווית בארה"ב ובאירופה. בסוף 1999 רכשה גילת את החברות לרנלינק ואלן האמריקאיות והחליטה על מיזוגן לחברה אחת, שתרכז את הפעילות בארה"ב ותיקרא מנטרג'י (Mentergy) . למנטרג'י נוספו בתחילת 2000 גם חברת ג'ון ברייס הדרכה וחברת ההדרכה הבריטית אריס.
ltbrgt
lt/bgtמסע הרכישות: גידול חד בהוצאותltbgt
עם זאת, מסע הרכישות התגלה כמדומה כמהיר ונרחב מדי, ונתקל בקשיי עיכול לא מבוטלים. ה"פירות" העיקריים שראתה גילת השנה מהמיזוגים הללו הם בעיקר גידול חד בהוצאות השיווק, ההנהלה והכלליות, כתוצאה מקשיים באיחוד החברות לכלל יישות אחת, וחוסר אפשרות ליהנות מהסינרגיה התפעולית שקיוותה ליצור.
lt/pgt

ltpgt
לכן, כדי לחזור למסלול של צמיחה מגבשת גילת אסטרטגיה לפיה היא עומדת להתרכז בשלושה תחומים עיקריים, הקשורים כולם לשוק הלימודים באמצעות האינטרנט: לימוד אלקטרוני אינטראקטיווי מרחוק עבור תעשיית טכנולוגיות המידע (ג'ון ברייס), לימוד מותאם מרחוק (אלן) וכיתות לימוד אלקטרוניות, וירטואליות ואמיתיות (לרנלינק). החברה מתכוונת לפרק את עסקי הלוויינים שלה, מה שעומד להכניס לה השנה 14-12 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
כעת, במסגרת התארגנותה מחדש, מתכננת גילת כולה לשנות את שמה למנטרג'י, כדי להשלים את התנתקותה מתעשיית תקשורת הלוויינים והחלל ואת מיצובה כחברה מובילה בתחום הלימוד האלקטרוני. בנוסף, במסגרת צעדי ההתייעלות שהיא נוקטת כעת, פיטרה החברה 70 עובדים שהם כ-8% מכוח האדם שלה.
lt/pgt

ltpgt
אבל את השינוי הגדול ביותר, לדעתו של הלפרט, עשתה החברה כאשר החליפה את ההנהלה שלה להנהלה מתאימה יותר, המסוגלת לשלוט בחברה בסדר גודל של גילת, על מיזוגיה הרבים מן השנה שעברה, ושניחנה בניסיון בתחום הלימוד האלקטרוני. המנכ"לים במשותף החדשים של החברה, זיו מנדל וערן לסר - מייסדי ג'ון ברייס - מצוידים לדעתו של האנליסט בניסיון המתאים למשרה הזאת, כפי שמשקף הרקורד שלהם בהפיכת ג'ון ברייס למובילת שוק לימודי טכנולוגיות המידע.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח היציאה מעסקי הלוויינים, מעדכן הלפרט את תחזיותיו לחברה לשנת 2001, המבוססות על פעילות החברה בתחום הלימוד האלקטרוני בלבד. ההכנסות הצפויות מג'ון ברייס - בסך 60 מיליון דולר, מאלן - בסך של 13 מיליון, ומלרנלינק - בהיקף של 10 מיליון דולר, מסתכמות בהכנסה שנתית של 83 מיליון דולר בסך הכול ובהפסד של 1.09 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת להפסד של 27 סנט בלבד. איזון בין הוצאות להכנסות יושג רק ברבעון הרביעי, חודש מאוחר יותר מן התחזית הקודמת.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully