וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור סופי להסכם בין פורמולה לספיאנס: פורמולה תשקיע בחברה 10 מ' ד' תמורת 21% ממניותיה

8.3.2001 / 22:29

לפורמולה ניתנה אופציה להשקעת 10 מ' ד' נוספים, שאם תמומש, תחזיק פורמולה 31% מהון מניות ספיאנס; במקביל, מגנום תשקיע 5 מ' ד' בחברה, ואף לה תהיה אפשרות להשקעה נוספת

גתית פנקס
ltpgt
מועצת המנהלים של חברת ספיאנס שהתכנסה אמש, אישרה באופן סופי את ההסכם עם קרן מגנום האמריקאית ועם חברת פורמולה .
lt/pgt

ltpgt
לאחר שבסוף שנת 2000 זכתה ספיאנס ב-15 מיליון דולר שהושקעו בה, תמורת איגרות חוב להמרה, על ידי קרן מגנום טכנולוגיות וקבוצת פורמולה, אישרה ספיאנס הענקת אופציה להשקעת 10 מיליון דולר נוספים על ידי פורמולה ו-5 מיליון דולר נוספים על ידי קרן מגנום - אפשרות שתהיה תקפה עד 2003.
lt/pgt

ltpgt
נזכיר, כי קרן מגנום השקיעה בסוף 2000 סכום של 5 מיליון דולר, ופורמולה השקיעה 10 מיליון דולר תמורת כ-21% מהון מניות ספיאנס (33% יחדיו). האופציה להשקעה של 10 מיליון הדולר הנוספים בספיאנס על ידי פורמולה תהיה תקפה עד סוף שנת 2003, ואם פורמולה אכן תוציא לפועל את כוונתה, היא תחזיק בסך הכל ב-31% מהון מניות ספיאנס (בדילול מלא).
lt/pgt

ltpgt
יצוין, כי לפי ההסכם בין פורמולה, מגנום וספיאנס, שתי הראשונות יוכלו להמיר את מניות הבכורה שיינתנו להן למניות רגילות לפי מחיר של דולר וחצי למניה, ונראה כי התנאים למימוש "שלב ב'" של ההתקשרות יהיו דומים. כיום, מניית ספיאנס נסחרת ברמה של 1 דולר, המשקפת לחברה שווי שוק של 24.6 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgtספיאנס עמדה בפני פשיטת רגלltbgt
טרם גיוס המזומנים היו אומנם רשומים במאזן ספיאנס 23 מיליון דולר, ואולם בפועל 10 מיליון דולר מתוכם היו שייכים לחברה הבת בארה"ב, ו-4 מיליון דולר נוספים היוו ביטחון להלוואה. כלומר, לחברה היו 9 מיליון דולר בלבד - שהם קצב שריפת המוזמנים הרבעוני שלה.
lt/pgt

ltpgt
על כן, ספיאנס בהחלט חיפשה "חמצן" בתקופה האחרונה, ובסוף פברואר היא אף הודיעה כי קו האשראי שלה הורחב ב-10 מיליון דולר נוספים על ידי בנק הפועלים ובנק לאומי. המצב הקשה אליו נקלעה החברה, העוסקת באספקת פתרונות לעסקים אלקטרוניים, מקושר לביטול המיזוג עם נס טכנולוגיות, שאמור היה ליצור את קבוצת התוכנה הגדולה בישראל.
lt/pgt

ltpgt
למצבה של ספיאנס יש גם פן הפוך, שכן ביטול המיזוג התרחש, בין היתר, בגלל המצב הקשה אליו נקלעה ספיאנס. מנכ"ל החברה, יצחק שריר, אמר לא מכבר כי אחת הבעיות המרכזיות בספיאנס היתה ריכוז יתר במיזוג עם קבוצת נס, מה שהוביל לכך שההכנסות של החברה קטנו, אך מבנה ההוצאות נשאר בעינו.
lt/pgt

ltpgt
בשנת 2001, החברה מתכוונת לבנות תוכנית עסקית חדשה ולהצליח להגיע לרווחיות תפעולית, וזאת לאחר ההפסדים הקשים שספגה ספיאנס מתחילת השנה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים רונן שוורצמן ואביבית מנה-קליל מבית ההשקעות אופנהיימר ציינו לא מכבר, כי בנוסף לפעולות אלה שביצעה החברה כדי להציל עצמה מפשיטת רגל, היא אף שיפרה את התפעוליות שלה באמצעות גביית תשלומים טובה יותר מלקוחות ופנייה לספקים בבקשה לדחות תשלומים אליהם. בנוסף, היא שיפרה את מבנה העלויות שלה, סגרה משרדים לא רווחיים ופיטרה 15% מכוח האדם בחברה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully