וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים זורים מלח על פצעיה של יאהו: הנרי בלודג'ט חתך את ההמלצה ל"נייטרלי"

8.3.2001 / 20:49

תחזיות הרווח לשנת 2001 נעות בין אפס ל-16 סנט למניה

TheStreet.com
ltpgt
lt/bgtמאת אריק גיליןltbgt

האנליסטים היכו היום ביאהו . שנה לאחר שסייעו להקפיץ אותה לירח, הם משנים את הכיוון. החדשות הגדולות ביותר היו של הנרי בלודג'ט, האנליסט רב ההשפעה ממריל לינץ', שהוריד את החברה לדרגת "נייטרלי" מהמלצה קודמת של "קנייה חזקה", והוריד את תחזיות הרווח וההכנסות.
lt/pgt

ltpgt
כמו אנליסטים רבים, הוא נימק את המלצתו בצפיות מוגבלת והאטה בגידול השימוש באתר. ב-1999 בלודג'ט היה כה אופטימי לגבי המגזר שהוא קבע מחיר יעד בלתי יאומן של 400 דולר לאמזון, שאחרי כן אכן הגיעה לרמה זו. יאהו היתה חביבה נוספת שלו - עד לאחרונה.
lt/pgt

ltpgt
יאהו, שנסחרה אתמול רק בשבע הדקות הראשונות למסחר, הודיעה שתוצאותיה לרבעון הראשון ייפלו מהתחזיות וכי המנכ"ל מתפטר מתפקידו. יאהו צפויה להגיע לאיזון ברבעון, ולא לרווח של 5 סנט למניה. ההכנסות ייפלו אף הן מהתחזיות, בגלל הצטמקות הפרסום המקוון.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטית הולי בקר מליהמן ברדרס כתבה, "אנו מריעים להחלטתה של יאהו להביא לשורותיה מישהו חדש בהתחשב באי הסדרים שבהנהלה". לבקר יש המלצת תשואת שוק על המניה. היא הורידה את תחזיותיה, בהתאם להנחיות יאהו. בקר גם הקדימה והורידה את התחזיות לשנת 2001 כולה ל-16 סנט למניה, לעומת תחזיות קודמות של 33 סנט למניה. החברה תדון בתחזיות לשנה ב-11 לאפריל.
lt/pgt

ltpgt
"ליאהו עדיין יש הערכת שווי גבוהה, מודל עסקי לא יציב וצפיות קטנה מדי", היא כתבה, בסכמה את הדעה המקובלת בוול סטריט.
lt/pgt

ltpgt
הורדת התחזיות ליאהו הגיעה מכל החזיתות. פרודנשל סקיוריטיס נחפזו להוריד את התחזיות לשנה כולה לאפס רווח. קרדיט סוויס ל-2 סנט למניה, גולדמן סאקס חוזים 3 סנט למניה, מריל לינץ' 10 סנט, ודיין ראושר 16 סנט כמו ליהמן.
lt/pgt

ltpgt
ההמלצה הגבוהה ביותר על יאהו היא "תשואת יתר", מגולדמן סאקס. השאר מדרגים את המניה ב"נייטרלי", "צבור לטווח ארוך" ו"החזק".
lt/pgt

ltpgt
הערת המערכת: ניתן לקרוא על המלצתו הקודמת (והסותרת) של הנרי בלודג'ט בקישור המצורף בסוף המאמר.
lth5gt lthrgt
הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully