וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אזהרות רווח והודעות פיטורים גרמו לירידות חדות בנאסד"ק; סיסקו צנחה ב-9.6%, סאן מיקרוסיסטמס איבדה 14%

10.3.2001 / 0:47

ההנפקה הראשונה של חברת האינטרנט לאודקלאוד לא נפלה על קרקע פוריה ונסגרה בעלייה של 2.3% בלבד

גיא צ'אק
ltpgt
יום המסחר האחרון השבוע בנאסד"ק המחיש את הסנטימנט העסקי השלילי שהשתלט על וול סטריט. מניות טכנולוגיה מובילות, כגון סיסקו ואינטל , רשמו ירידות דו-ספרתיות בעקבות גל של הודעות פיטורים ואזהרות רווח. ההנפקה הראשונה של לאודקלאוד לא הצליחה להתרומם משמעותית מעל מחיר ההנפקה. בסופו של יום צנח הנאסד"ק ב-5.3% לרמה של 2,052 נקודות והדאו ג'ונס איבד 2% מערכו.
lt/pgt

ltpgt
סיסקו, יצרנית הציוד לרשתות אינטרנט, הודיעה על פיטורים של כ-8,000 עובדים, המהווים כ-16% מכוח האדם שלה. החברה תפטר בין 2,500 ל-3,000 עובדים זמניים ובין 3,000 ל-5,000 עובדים קבועים. סיסקו מעסיקה 48 אלף עובדים, מתוכם 5,000 זמניים. החברה גם תרשום מחיקה של בין 300 ל-400 מיליון דולר לקראת סוף הרבעון הרביעי של שנת הכספים 2001. מניות סיסקו הגיבו להודעה בירידות של 9.6%.
lt/pgt

ltpgt
אינטל, יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, הודיעה אתמול לאחר הסגירה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות ב-25% מההכנסות שרשמה ברבעון הרביעי של השנה הקודמת. זוהי אזהרת הרווח השנייה של החברה ברבעון הנוכחי. בפעם הקודמת העריכה החברה כי הכנסותיה ייפלו ב-15% מהרבעון מהרביעי. במקביל לאזהרת הרווח הודיעה אינטל כי תפטר 5,000 עובדים על מנת לקצץ בהוצאות. הקיצוץ הנוכחי, בשיעור של כ-5.9% מכוח העבודה בחברה, יתפרש לאורך תשעת החודשים הקרובים. המניה איבדה היום בסיום 11.5%.
lt/pgt

ltpgt
חברת מוטורולה (סימול MOT) נמנעה הפעם מלהוציא אזהרת רווח מפורשת, והודיעה כי אין שינוי בתחזיות ההכנסות והרווחים לרבעון הנוכחי. יחד עם זאת, האנליסטים של דויטשה בנק, מריל לינץ' וסמית ברני שיצאו מהפגישה עם בכירי החברה הורידו את המלצותיהם ליצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם. מניית מוטורולה ירדה ב-4.3%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות ציוד תקשורת נוספות ספגו ירידות: סאן מיקרוסיסטמס צנחה ב-14%, מניית JDS יוניפייז (סימול JDSU) ירדה ב-7.7% ומניית ARM (סימול ARM) השילה 13%.
ltbgt
ירידות במגזר האינטרנט; ה-IPO של לאודקלאוד לא התרוממה
lt/bgt
בשוק האינטרנט משכו תשומת לב מניותיה של לאודקלאוד (סימול LDCL) שהונפקו היום לראשונה ולא זכו לקבלת פנים אוהדת. המניה נסגרה בעלייה של 2.3% בלבד מעל מחיר ההנפקה - 6 דולרים. את החברה, המספקת טכנולוגיות המקלות על השימוש ברשת האינטרנט, ייסד מארק אנדרסן עם ותיקי חברת נטסקייפ. לאודקלאוד היתה התקווה האחרונה של ענף הדוט.קום וכעת ההערכה היא שחברות אינטרנט נוספות יתקשו לגייס הון. שווי השוק של לאודקלאוד עומד עתה על 456 מיליון דולר, לעומת ציפיות ראשי החברה ל-1.3 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
eBay (אי.ביי) סיימה את יום המסחר בצניחה של 13% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הטיל ספק בשווי השוק של החברה והמליץ למשקיעים לתפוס עמדת המתנה בנוגע למניה. מניית יאהו איבדה 3.9% ו-AOL-טיים וורנר 10003651-MRQ ירדה ב-3.7%.
lt/pgt

ltpgt
בתחום הבנקאות המקוונת בלטה חברת אמריטרייד (סימול AMTD) , שהודיעה על קיצוץ תחזיות ההכנסות לשנת 2001. בהודעה לעיתונות מסר הברוקר המקוון כי החולשה בשוק ההון והירידה בהיקפי המסחר הובילו לקיצוץ במספר החשבונות שהוא מנהל. מניות הברוקר נסגרו בירידה של 6.7%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully