וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט תחת מתקפת אזהרות רווח

10.3.2001 / 1:04

סיכום שבועי של החדשות הרעות מענף הטכנולוגיה

יהודה שויצר
ltpgt
השבוע שחלף עתיד להיחרט בזיכרון כאחד השבועות הגדושים באזהרות רווח ובפרסום תחזיות עגומות של התקופה האחרונה. למרות שבוול סטריט הנאסד"ק דווקא נצבע ירוק ועליות שערים איפיינו את שלושת ימי המסחר הראשונים של השבוע - גל של אזהרות רווח החזיר אותנו למציאות העגומה וצבע את עתיד חברות הטכנולוגיה בצבעים עצובים.
lt/pgt

ltpgt
את מרכז הבימה תפסו אזהרותיהן המתוקשרות של יאהו ואינטל , שטילטלו את שוקי ההון, אך הן לא היו היחידות. בענף התקשורת האופטית כיכבה השבוע JDS יוניפייז עם אזהרת רווח חמורה, וברודקום, יצרנית השבבים, הרעידה את ענף המוליכים למחצה עם אזהרה חמורה לא פחות. בשוקי אסיה כבשו את הבימה יצרנית המחשבים היפאנית פוג'יטסו וסמסונג מדרום קוריאה, שדיווחו כי לא יעמדו בתחזיות.
ltbrgt
lt/bgtענף המוליכים למחצהltbgt
מניות המוליכים למחצה חטפו מהלומה קשה השבוע. המשבר התוקף את הענף, בעקבות חולשה במכירות המחשבים וירידה בהיקף מכירות מכשירי הטלפון הסלולריים, בא לידי ביטוי באזהרות רווח ובהורדת תחזיות ודירוג לכמה מהשחקניות הגדולות בענף.
lt/pgt

ltpgt
את מרבית תשומת הלב תפסה אינטל, יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, שהודיעה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות ב-25% מההכנסות שרשמה ברבעון הרביעי של 2000. זוהי אזהרת הרווח השנייה של החברה ברבעון הנוכחי. בפעם הקודמת העריכה החברה כי הכנסותיה ייפלו ב-15% מאלה של הרבעון הרביעי.
lt/pgt

ltpgt
במקביל לאזהרת הרווח הודיעה החברה כי תפטר 5,000 עובדים, על מנת לקצץ בהוצאות. הקיצוץ הנוכחי, בשיעור של כ-5.9% מכוח העבודה בחברה, ייפרש לאורך תשעת החודשים הקרובים. לאחר פרסום ההודעה קיצץ האנליסט דן נילס מליהמן ברדרס את תחזית הרווח לאינטל באגרסיוויות בפעם השנייה בתוך שבוע.
lt/pgt

ltpgt
נילס, שקיצץ בתחילת השבוע את תחזית הרווח לחברה לשנת 2001 מ-1.10 דולרים למניה ל-90 סנט, הוריד אותה היום ל-70 סנט בלבד.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית שבבי התקשורת ברודקום (סימול BRCM) , שעלתה לכותרות בעקבות עסקת רכישת הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק והתביעה המשפטית שבאה בעקבותיה, נחשבה עד לפני שבועות ספורים לחברה חסינת מיתון.
lt/pgt

ltpgt
בתחילת השבוע הודיעה החברה על הקטנת תחזיות הרווח שלה לרבעון הנוכחי באופן דרסטי - מ-25 סנט למניה ל-9-8 סנט למניה. הכנסות החברה צפויות לנוע בין 325-315 מיליון דולר. "בפברואר התחילה מגמה בולטת של דחיית הזמנות על ידי לקוחותינו. בסוף פברואר קיבלה החברה הודעה על ביטול חוזה חשוב מאחד מלקוחותינו הגדולים", אמר הנרי ניקולאס, מנכ"ל ברודקום. "עם השלמת בדיקת הביקוש הסקנו כי סימני החולשה הבודדים שראינו קודם לכן התפשטו, ולפיכך אין לנו הצפיות הדרושה לחזות מתי החולשה תסתיים", הוסיף.
lt/pgt

ltpgt
ההאטה אינה פוקדת רק את שוקי ארה"ב אלא מתבטאת בחולשה במניות הטכנולוגיה ברחבי העולם כולו. שעות ספורות לאחר אזהרת הרווח של אינטל וימים ספורים לאחר האזהרה של ברודקום, הודיעה שחקנית בכירה נוספת בענף על תחזית עגומה משלה לשנת 2001. סמסונג אלקטרוניקס מדרום קוריאה, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, הודיעה כי בשנת 2001 תרשום ירידה ברווח הנקי ביחס לשנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
גם יצרנית השבבים והמחשבים היפאנית פוג'יטסו הצטרפה לשורה ארוכה של חברות שתוצאותיהן ברבעון הרביעי לא יעמדו בתחזיות האנליסטים, ופירסמה אזהרת רווח חמורה ל-2000. פוג'יטסו דיווחה כי לנוכח ההאטה החריפה בשוק האמריקאי וקצב ההתאוששות האיטי ביפאן, ייחתכו רווחיה ב-2000 ל-84 מיליון דולר בלבד - ירידה של כ-80% לעומת התחזיות מאוקטובר.
ltbrgt
lt/bgtיאהו תקעה מסמר נוסף בארון הקבורה של ענף האינטרנטltbgt
השבוע התחוללה דרמה בוול סטריט, שלא היתה מביישת תסריט של מותחן הוליוודי. השבוע הופסק בפתאומיות המסחר במניות יאהו בעקבות שמועה כי החברה עומדת לפרסם בשורה דרמטית. ואכן, לאחר יום מסחר מורט עצבים, יאהו סיפקה את הסחורה בהודעה דרמטית במיוחד.
lt/pgt

ltpgt
החברה הודיעה כי היא מקצצת את תחזית הרווח לרבעון הראשון של 2001 מ-5 סנט למניה ל-0. כמו כן, הודיעה החברה כי הכנסותיה יסתכמו ב-180-170 מיליון דולר בלבד, לעומת תחזיות של 233 מיליון דולר. בינואר העריכה החברה, לאחר האזהרה הקודמת, כי תרשום בשנת 2001 הכנסות של 1.3-1.2 מיליארד דולר. היום תחזית זו נראית רחוקה מתמיד. ברבעון הרביעי של 2000 הסתכמו הכנסות החברה ב-311 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, הודיעה ענקית האינטרנט כי מנכ"ל החברה, טים קוגל, פורש מתפקידו. מהודעתה עולה כי המנכ"ל, שעמד בראש החברה עוד לפני שיצאה להנפקה הציבורית ב-1996, יוחלף ויכהן כיו"ר.
lt/pgt

ltpgt
הודעתה של יאהו, כמו הודעותיהן של חברות רבות, לא הגיעה בהפתעה. כבר תקופה ארוכה שענף האינטרנט סובל מקשיים בעקבות ירידה חדה בהיקף הפרסום ברשת. יאהו, שהפרסום מהווה נתח עיקרי מהכנסותיה, סובלת ממגמה זו במיוחד.
lt/pgt

ltpgt
ההאטה בענף האינטרנט פוגעת גם בחברות תשתית גדולות. היום פורסם כי סיסקו , יצרנית הציוד לרשתות אינטרנט, עומדת להודיע על פיטורי 5% מעובדיה. מקור המקורב לחברה מסר לרויטרס כי הודעה מסודרת תפורסם בשבועות הקרובים. הצהרה זו לא תפתיע רבים, לנוכח החולשה וההאטה בענף האינטרנט בעולם.
lt/pgt

ltpgt
לפני מספר ימים, חברת תשתית אחרת הודיעה אף היא על קשיים. JDS יוניפייז, יצרנית רכיבי התקשורת האופטית הגדולה בעולם, הורידה את תחזיותיה לשני הרבעונים הקרובים בנימוק של חולשה בביקוש. JDS כבר הזהירה במהלך הרבעון כי חולשה של נורטל , הלקוחה הגדולה ביותר שלה, תפגע בתוצאותיה. JDS צופה רווח פרו-פורמה של 14 סנט למניה, לעומת תחזיות קודמות של 17 סנט למניה, על הכנסות של 925 מיליון דולר, לעומת תחזיות קודמות של מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
כל מי שחשב שהגרוע מכל כבר מאחורינו - מומלץ כי יתעורר. התחזיות העגומות של החברות הגדולות לא מותירות הרבה תקווה לעתיד ורוד - לפחות לא בטווח הקרוב.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully