וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן מסתכל 10 שנים קדימה

9.3.2001 / 13:36

אבל כיצד מגיעים לשווי שוק של 6 מיליארד דולר?

גיא רולניק
ltpgt
לפני יומיים סיפרנו כאן על דו"ח של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהעניק למניית אמבלייז מחיר יעד של 30-25 ליש"ט, המשקף לחברה שווי שוק של 6 מיליארד דולר - פי 9 מהמחיר בו המניה נסחרת כיום בבורסה בלונדון.
lt/pgt

ltpgt
אמבלייז מפתחת רכיבים ותוכנה לשידור של קול ווידיאו ברשתות סלולר ואינטרנט - תחום לו צופות החברות העוסקות בו צמיחה גבוהה - והיא נהנית מקופת מזומנים גדולה של כ-400 מיליון דולר, אותם גייסה בהנפקה פרטית בהובלתו של הממליץ - ליהמן ברדרס.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, השווי נראה לנו תלוש לחלוטין מההכנסות ומהרווחיות של אמבלייז, ובעיקר מהאווירה החדשה בשוקי ההון כלפי חברות מעוטות רווחים, העוסקות בתחום האינטרנט והסלולר או השילוב ביניהם.
lt/pgt

ltpgt
אלי רייפמן, מנכ"ל החברה, הרגיש נפגע מהכתבה: 6 מיליארד דולר, הוא אמר לנו אתמול, הם "שווי סביר". ניסינו להבין ממנו כיצד הוא מגיע לשווי שוק של 6 מיליארד דולר.
ltbgt
מר רייפמן, לחברה היו הכנסות של 30 מיליון דולר בשנה שעברה, והשנה אולי יהיו 60 - איך מגיעים מזה ל-6 מיליארד דולר?
lt/bgt
על מה התבססה כל ה"כלכלה החדשה" - בדיוק על זה - על טכנולוגיה, על חברות צעירות כמו שלנו, שיכולות לעשות זינוקים אדירים, ולהצדיק את שווי השוק שלהן. אני חושב שאפשר להגיע לשווי הזה עם פרמטרים מאוד שמרניים.
ltbgt
מהם הפרמטרים האלה?
lt/bgt
השנה היו לנו הכנסות של 30 מיליון דולר, ובשנה הבאה יהיו לנו 60 מיליון דולר. 4 שנים מהיום יהיו לנו הכנסות של 500-400 מיליון דולר.
ltbgt
או.קי. ונניח שאתם אכן מציגים את הצמיחה הפנומנלית הזאת - כיצד מגיעים מכאן ל-6 מיליארד דולר?
lt/bgt
אם לחברה יש הכנסות של 500 מיליון דולר, ואתה נותן לה מכפיל הכנסות של 8 - אזי אתה מגיע בערך לשווי הזה. אתה מסכים איתי שמכפיל 8 על ההכנסות הוא סביר.
ltbgt
לא. זה נראה לי מכפיל גבוה מאוד.
lt/bgt
טוב, תשמע, אתה במיעוט. תשאל כיום כל מנהל קרנות, והוא יגיד לך שמכפיל 8 על הכנסות זה מאוד אטרקטיווי. ותזכור גם את ה-Upside.
ltbgt
לפני שמדברים על אותו Upside, אולי תוכל לחזור רגע לאחור - כיצד מגיעים להכנסות של 500 מיליון דולר?
lt/bgt
500 מיליון דולר זה לא הרבה. עם הכנסות של 500 מיליון דולר אנחנו לא מגרדים אפילו את שוק תשתיות הסלולר - זה פחות מ-10%.
ltbgt
על איזה שוק אתה מדבר?
lt/bgt
שוק התשתיות הסלולריות לווידיאו.
ltbgt
אבל השוק הזה קטן מאוד כיום, וכיצד אנחנו יודעים מה יהיה גודלו ומה יהיה הנתח שלכם בו? איך אתה מגיע ל-500 מיליון דולר?
lt/bgt
חברת המחקר Ovum Research, שהיא הגורו של התחום, מעריכה שב-2010 תהיה חדירה של 50% של יכולות וידיאו במכשירי טלפון ניידים.
ltbgt
2010 זה קצת רחוק - בינתיים מה שאנחנו רואים, זה שהחברה המובילה בעולם בתחום שידור קול ווידיאו באינטרנט, RealNetworks, נסחרת בשווי שוק של כמיליארד דולר, למרות שיש לה הכנסות הגבוהות פי 10 משלכם.
lt/bgt
לנו יש מוצר שעושה את ההבדל, מוצר שהולך לשוק ענק, שוק של מאסות, מוצר שיהיה קומודיטי בשוק תשתיות הסלולר. השוק של הווידיאו הסלולרי גדול פי כמה משוק האינטרנט.
ltbgt
ואיך תחדור לשוק הזה ותרוויח בו?
lt/bgt
אני מוכר את המערכת למפעילי הסלולר, ומקבל תמלוגים מכל טלפון עם יכולות וידיאו שנמכר. המודל שלי דומה לזה של קומברס . לקומברס יש התקנות אצל 350 לקוחות והכנסות של מיליארד דולר.
ltbgt
וכמה לקוחות יש לך?
lt/bgt
ההנחה שלנו היא שתוך 5 שנים יהיו לנו 300 לקוחות. אם קומברס מביאה הכנסות של מיליארד דולר מ-350 לקוחות - אנחנו נעשה לפחות שליש על אותו מספר לקוחות.
ltbgt
ואיך תגיעו ל-350 לקוחות?
lt/bgt
זאת התוכנית העסקית.
ltbgt
כמה לקוחות יש לכם כיום?
lt/bgt
20. אבל אלה לקוחות שרק קנו את מערכת Backend שלנו. עוד לא התחלנו למכור את הצ'יפים למכשירי הקצה.
ltbgt
אז שווי שוק של 6 מיליארד דולר נראה לך סביר?
lt/bgt
בהחלט. ולא רק בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ממליץ על המניה - יש עוד 3 בנקים גדולים שממליצים.
lt/pgt

ltpgt
עד כאן הראיון הקצר עם אלי רייפמן, ונדמה שאין צורך להוסיף מלים. מי שמוכן במארס 2001 לקנות מניות על בסיס תחזיות לשנת 2005 או 2010 - אולי יקשיב לרייפמן: יש לו עוד הרבה מוצרים, תוכניות ועסקות לספר עליהן, ויש לו גם 400 מיליון דולר בקופה בכדי להגשים את התוכנית האסטרטגית שלו.
lt/pgt

ltpgt
אבל גם אחרי השיחה עם רייפמן וקריאת המלצות האנליסטים, אנחנו נשארים ספקנים כפי שהיינו לגבי הסיכויים של החברה להתקרב ל"מחיר היעד" של ליהמן. עם זאת, אנחנו מודיעים כאן רשמית, כי אם מניית אמבלייז תעלה בשנה, אפילו בשנתיים הקרובות, ב-900%, אנחנו מתחייבים לאכול את הכובע, ולהודות כאן באופן רשמי כי אין לנו חזון, מעוף ויכולת להביט 5 או 10 שנים קדימה כמו זו של רייפמן, ושל האנליסטים של הבנקים להשקעות וחברות הייעוץ.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully