וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח לאינטל: צופה ירידה של 25% בהכנסות הרבעון הראשון בהשוואה לרבעון הקודם

9.3.2001 / 8:49

זוהי אזהרת הרווח השנייה של החברה ברבעון הנוכחי; החברה הודיעה כי תקצץ 5,000 עובדים; דובר אינטל ישראל: נקפיא גיוס עובדים חדשים

יהודה שויצר
ltpgt
עדות נוספת ומוחצת לחולשה בענף המחשבים בעולם. אינטל , יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, הודיעה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות ב-25% מההכנסות שרשמה ברבעון הרביעי של 2000.
lt/pgt

ltpgt
זוהי אזהרת הרווח השנייה של החברה ברבעון הנוכחי, בפעם הקודמת העריכה החברה כי הכנסותיה ייפלו ב-15% מאלה ברבעון הרביעי. בעקבות ההודעה ירדו מניות החברה ב-8% במסחר שלאחר הסגירה.
lt/pgt

ltpgt
במקביל לאזהרת הרווח הודיעה החברה כי תקצץ 5,000 עובדים על מנת לקצץ בהוצאות. הקיצוץ הנוכחי, כ-5.9% מכוח העבודה בחברה, ייפרש לאורך תשעת החודשים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
דובר אינטל ישראל, קובי בכר, מסר כי החברה אינה מתכננת פיטורים יזומים, כלומר החברה לא תחליף עובדים שיעזבו מרצון בעובדים חדשים. בכר מציין כי בישראל יוקפא גיוס עובדים חדשים לחברה.
lt/pgt

ltpgt
מבחינת החדשות הטובות, אינטל מציינת כי הצליחה לקצץ כ-15% בהוצאות לעומת הרבעון הרביעי. זהו שיפור מסוים מאחר שהחברה צפתה בתחילה כי הוצאותיה יישארו ברמה שאיפיינה את הרבעון הרביעי של 2000. ברבעון הרביעי הוציאה החברה 2.4 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
הודעה זו של אינטל לא היוותה הפתעה גמורה. לפני מספר ימים, בכנס אנליסטים של ליהמן ברדרס, פירסם אנדי גרוב, מנכ"ל החברה, תחזית עגומה לענף המוליכים למחצה. גרוב העריך אז כי התאוששות הענף אינה קרובה וכי אין הוא צופה חזרה לביקושים.
ltbgt
האזהרה לא הפתיעה
lt/bgt
לפני מספר ימים בית ההשקעות ליהמן ברדרס קיצץ את תחזית הרווח לענקית השבבים אינטל לשנת 2001. קיצוץ התחזיות הגיע יממה לאחר שמנכ"ל אינטל, אנדרו גרוב, ציין כי אין הוא צופה התאוששות מהירה בדרישה למוליכים למחצה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסט ד.נילס העריך בדו"ח מפורט כי יצרנית המוליכים למחצה תרשום רווח של 90 סנט בלבד למניה בשנת 2001, לעומת תחזיות קודמות לרווח של 1 דולר למניה. האנליסט גם קיצץ את תחזית הרווח לחברה לשנת 2002 מרווח של 1.2 דולר למניה לרווח של 1.1 דולר למניה בלבד.
lt/pgt

ltpgt
הורדת תחזיות זו באה לאחר פרסום ידיעות רבות על החולשה בשוק המחשבים ועל כך שההתאוששות עדיין לא קרובה. אחד הנתונים שהעידו על ההאטה בענף השבבים היה שיעור ההזמנות לציוד לייצור שבבים שפורסמו לחודש ינואר.
lt/pgt

ltpgt
מהנתונים ניתן ללמוד כי ההזמנות בינואר נפלו ב-1.9 מיליארד דולר - ירידה של 21% לעומת דצמבר וירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה בשנת 1999. נתונים אלה פורסמו ע"י הארגון הבינלאומי למוליכים למחצה ולחומרים.
ltbgt
הורדת דירוג למניות השבבים
lt/bgt
כבר לפני חודש הוריד בנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון את הדירוג למניות ברודקום (סימול BRCM), טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) ואינטל, בגלל אי ודאות של החברות לגבי תחזיותיהן לעתיד. ההמלצות לאינטל וטקסס אינסטרומנטס הורדו מ"קנייה" ל"החזק".
lt/pgt

ltpgt
באותו דו"ח צוין כי קיימת תחושת חוסר ודאות לגבי צמיחת הענף ככלל ולגבי החברות שהוזכרו בפרט.
ltbgt
דז'ה-וו - רק לפני חודשיים קיצצה החברה את התחזיות
lt/bgt
כשפירסמה אינטל את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה, שחררה החברה גם אזהרת רווח לרבעון הנוכחי. מהחברה נמסר כי הכנסותיה לרבעון הראשון 2001 צפויות לרדת ב-15% לעומת הרבעון הרביעי ב-2000, בעקבות ירידה בביקוש ושינויים עונתיים. האנליסטים מציינים כי הכנסותיה של אינטל יורדות בכ-5% מדי שנה במעבר בין הרבעון הרביעי לראשון. היום שינתה החברה את התחזיות לירידה של 25%.
lt/pgt

ltpgt
אינטל העריכה אמש בשיחת הוועידה כי תחול התאוששות במכירות לקראת המחצית שנייה של השנה. על כך הגיב הרב גרינברג, אחד מכותבי הטורים הבכירים של TheStreet.com, כי "הגיעה הזמן שהחברות יפסיקו לפרסם תחזיות ויתחילו להראות תוצאות".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully