וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר השלימה גיוס של 161 מיליון דולר לקרן אתגר 2

11.3.2001 / 7:34

עם השלמת הגיוס מנהלת הקרן הון בהיקף כולל של 245 מיליון דולר; אף שביצעה 28 השקעות בחברות היי-טק, נשיא הקרן, יוסף צ'חנובר, בוחן השקעות במגזרי "הכלכלה הישנה"

הארץ
ltpgt
מאת עודד חרמוני
lt/pgt

ltpgt
קרן ההשקעות אתגר השלימה את גיוס ההון לקרן ההמשך החדשה, אתגר 2, בהיקף של 161 מיליון דולר. גיוס ההון נערך בהמשכים, כשחלק מהכסף גויס בחודשים האחרונים של 2000. במהלך הגיוס השקיעה הקרן ב-26 חברות סטארט-אפ ישראליות, ובהן קומגייטס, אופלאס, ויטקום ובריזקום. בנוסף, השקיעה 5 מיליון דולר בחברת טאואר סמיקונדקטור ובפרויקט לוויין הצילום ארוס.
lt/pgt

ltpgt
עם השלמת הגיוס מנהלת הקרן הון בהיקף של 245 מיליון דולר. עם המשקיעים החדשים באתגר נמנים חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי ובנק הפועלים, המצטרפים למשקיעים הבולטים הקודמים: חברות של איל ההון היהודי הקנדי אדגר ברונפמן, המשמש גם יו"ר ועדת ההשקעות של הקרן, קונצרן ארצ'ר דניאל מידלנד וארגונים אקדמיים זרים.
lt/pgt

ltpgt
בשונה מקרנות אחרות, אתגר אינה מתמחה בתחומים או בשלבים של חברות. כ-70% מהשקעות קרן אתגר הראשונה נעשו בהיי-טק, ואולם הקרן משקיעה גם בתעשיות מסורתיות. הקרן הראשונה של אתגר השקיעה ב-32 חברות שכעשר מהן מימשו באמצעות הנפקה או מכירה.
lt/pgt

ltpgt
קרנות אתגר הוקמו בידי יוסף צ'חנובר, לאחר פרישתו מתפקיד יו"ר בנק דיסקונט ומנהל חברת ההשקעה של הבנק בחו"ל. בנוסף לפעילותו באתגר משמש צ'חנובר יו"ר דירקטוריון אל על וחבר הוועדה הבינלאומית המייעצת של נאסד"ק. בחברת הניהול של הקרן שותפים גם מיכאל גוטר, תמר צ'חנובר, יוסי ויניצקי ודורון פת.
lt/pgt

ltpgt
הקרן הראשונה של אתגר נחשבה, עם הקמתה ב-95', לאחת הקרנות הגדולות בישראל, וניהלה הון בהיקף של 85 מיליון דולר. צ'חנובר אמר שאתגר 2 השקיעה עד היום רק בחברות היי-טק אך אינה פוסלת השקעה בחברות כלכלה ישנה: "אנחנו בוחנים כעת השקעות בחברות Low Tech", אמר.
lt/pgt

ltpgt
אתגר 2 תיכננה לגייס בתחילה 200-150 מיליון דולר. את עיקר הגיוס ערכה במחצית השנייה של 2000. לדברי נשיא הקרן ומנהלה, יוסף צ'חנובר, "לא היה קשה מאוד לגייס, אבל ללא ספק גם לא היה קל. האירועים הביטחוניים פחות הורגשו אצל המשקיעים מאשר הנפילות במניות בארה"ב".
lt/pgt

ltpgt
אתגר היא קרן יוצאת דופן במפת ההון סיכון הישראלית. כשהוקמה ב-95' נחשבה לאחת הקרנות הגדולות בישראל וניהלה הון בהיקף של 85 מיליון דולר. מרבית כספי הקרן הושקעו בחברות סטארט-אפ בתחומים שונים ובהן אורידיון, אורכית ו-DSP, אך לא רק בהן.
lt/pgt

ltpgt
בשונה מהקרנות הישראליות המתמחות במגזרי השקעה ובחברות בשלבים מסוימים, אתגר משקיעה גם בחברות ציבוריות (ג'קאדה), בפרויקטים כמו לוויין הצילום ארוס ובתעשיית הלואו-טק - מנדל"ן (מריו לזניק) ועד לחברות מזון (התעניינה ברכישת חברת ויטה).
lt/pgt

ltpgt
הקרן החדשה של אתגר, שהחלה לגייס לפני יותר מ-8 חודשים, התרכזה עד כה בהשקעות בחברות היי-טק. את המגמה הזו הובילו בקרן מיכאל גוטר, המטפל בעיקר בהשקעות הקרן בתחומי התקשורת האלחוטית, ותמר צ'חנובר, האחראית על השקעות בתחומי האינטרנט והמדיה.
lt/pgt

ltpgt
בשונה מסקויה, שגייסה השבוע 150 מיליון דולר, והקרנות האחרות המגייסות עתה, לא ברור מה יהיה היקף ההשקעות של אתגר בהיי-טק. אתגר 2 התחילה להשקיע כבר במהלך גיוס ההון, וכל השקעותיה, 28 במספר, בוצעו בחברות היי-טק. ואולם נשיא הקרן, צ'חנובר, אינו בטוח שכך יהיה גם בעתיד. "תלוי בהזדמנויות העסקיות שנאתר בשווקים צומחים", אמר. "אנחנו מחפשים חברות שצומחות מהר ובוחנים כיום כמה השקעות בתחומים שאינם היי-טק".
lt/pgt

ltpgt
גם אסטרטגיית ההשקעות של אתגר שונה מזו של קרנות אחרות. מרבית הקרנות הפועלות בישראל מוגבלות בהשקעה בודדת של עד 15%-10% מהיקפה הכולל של הקרן. באתגר מתאפשרת השקעה בודדת של עד 25% מההיקף הכולל שלה, כלומר עד 40 מיליון דולר בהשקעה יחידה בחברה. הון שכזה מאפשר לה להפוך לבעלת מניות דומיננטית גם בחברות בשלבים מאוחרים או בחברות בורסאיות.
lt/pgt

ltpgt
קרנות אתגר הוקמו ב-95' על ידי צ'חנובר, לאחר פרישתו מתפקידו כיו"ר בנק דיסקונט ומנהל חברת ההשקעה של הבנק בחו"ל. בנוסף לפעילותו באתגר משמש צ'חנובר יו"ר דירקטוריון אל על וחבר הוועדה הבינלאומית המייעצת של נאסד"ק. בחברת הניהול של הקרן שותפים גם גוטר, תמר צ'חנובר, יוסי ויניצקי ודורון פת. הקרן הראשונה השקיעה ב-32 חברות - עשר מהן כבר עשו אקזיט באמצעות הנפקות ציבוריות או כשנרכשו על ידי חברות זרות.
lt/pgt

ltpgt
צ'חנובר אמר כי אחד השינויים הבולטים של הקרן החדשה הוא ההתמקדות בקשרים עם גופי השקעה אירופיים. "הקרן החלה בשיתופי פעולה עם קרנות אירופיות גדולות, בעיקר מאנגליה, כדי לאתר השקעות משותפות בחברות ישראליות", אמר. לדבריו, אתגר עצמה אינה מתכוונת להשקיע בחברות זרות, אלא רק בחברות ישראליות או בחברות בעלות קשר לישראל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully