וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכי ההונאות המקוונות: אתרי מכירות מזויפים

11.3.2001 / 7:48

יובל דרור, הארץ
ltpgt
דו"ח מיוחד של ה-FBI מגלה כי גולשים רבים נופלים קורבן לאתרי מכירות פומביות מזויפים, המציעים למכירה פריטים, ואחרי זמן קצר נעלמים בלי להשאיר עקבות ובלי להחזיר את כספי הצרכנים. דווקא הפחד הגדול ביותר של הצרכנים, גניבת מספר כרטיס האשראי ועשיית שימוש בו על ידי הגנבים, מתממש רק בכ-5% מהתלונות.
lt/pgt

ltpgt
הדו"ח המיוחד נערך על ידי ה-FBI והסוכנות המרכזית למלחמה בפשיעת הצווארון הלבן (NWCCC), סוכנות ממשלתית הנתמכת על ידי משרד המשפטים האמריקאי, העוזרת לרשויות החוק להילחם בפשיעה בתחום ההיי-טק. הדו"ח הוכן לאחר שישה חודשים שבהם נאספו תלונות באתר אינטרנט מיוחד שהוקם למטרה זו. במהלך תקופה זו התקבלו באתר כ-20 אלף תלונות, ומתוכן סווגו 5,273 כמקרי הונאה.
lt/pgt

ltpgt
כ-64% מהמתלוננים דיווחו על אתרי מכירות פומביות שלקחו את כספם של הגולשים, הבטיחו לספק את הסחורה, אך כעבור זמן קצר, נעלמו. 22% מהמתלוננים קבלו על כך שאף על פי שאתרי המסחר האלקטרוני הבטיחו לספק את הסחורה בתאריך מסוים, זו לא הגיעה ליעדה. רק 5% מהתלונות היו קשורות לגניבת מספרי כרטיס אשראי ולשימוש בלתי חוקי בהם.
lt/pgt

ltpgt
מהדו"ח עולה, בין היתר, כי לתושבי קליפורניה יש הסיכוי הגדול ביותר ליפול קורבן לרמאות ברשת. אחרי קליפורניה ממוקמות המדינות פלורידה, טקסס, פנסילווניה וניו יורק.
lt/pgt

ltpgt
גם באירופה מודעים לבעיית הפשיעה המקוונת, ולאחר ארבע שנות עבודה ו-25 טיוטות, נראה כי האיחוד האירופי מוכן להציג אמנה למלחמה בפשע מקוון. האמנה, המייצגת את עבודתם של נציגי 43 מדינות שונות, עוסקת בפשעים מקוונים, דוגמת השחתת נתונים או חומרה (כמו הנזק שגרם וירוס האהבה), פורנוגרפיית ילדים והפרת זכויות יוצרים.
lt/pgt

ltpgt
ואולם, לא כולם מרוצים מאמנה זו, ורבים טוענים כי היא נותנת לממשלות כוח מוגזם שיפגע בפעילות החופשית ברשת. לטענת מומחי משפט, האמנה מחייבת את ספקיות האינטרנט לעקוב אחר המשתמשים ואחר פעולותיהם ברשת: "בטיוטה האחרונה חסר איזון - יותר מדי כוח ניתן לרשויות האכיפה, ואין כל מערכת הבולמת אותן", אמר פרד אייסנר, יועץ לממשלת דנמרק ולאסיפה המיוחדת שהתכנסה כדי לדון בטיוטה. כעת יש להמתין ולראות אם הטיוטה תאושר או שמא תתכנס האסיפה שוב כדי לדון בטיוטה מספר 26.
lt/pgt

ltpgt
אלא שאם בעיית ההונאות ברשת נראית פשוטה, התקיפות העברייניות הישירות נראות מאיימות מבעבר. בסוף השבוע הזהירה סוכנות הביון הפדרלית (FBI) שקבוצת האקרים ממזרח אירופה, במיוחד מרוסיה, תוקפת באחרונה בנקים ועסקים מקוונים דרך האינטרנט. ההאקרים פורצים למאגרי המידע הממוחשבים של החברות וגונבים את מספרי כרטיסי האשראי של מאות אלפי לקוחות. לאחר מכן הם דורשים מהחברות כופר תמורת החזרת הרשימות.
lt/pgt

ltpgt
להערכת ה-FBI, רשת האקרים הפועלת מאוקראינה ורוסיה תקפה בדרך זו בחודשים האחרונים 40 חברות עסקיות מ-20 מדינות בארה"ב. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי האזהרה עוררה מורת רוח בקרב חברות אבטחה, המתמודדות עם קבוצות דומות כבר כמה שנים. חלקן אמרו כי אין בהודעה כל חדש, מלבד הניסיון לחשוף לעיני הציבור את פעילותה של מחלקת פשעי המחשב (NIPC) של הארגון. כלומר, יחסי ציבור נטו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully