וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא האמריקאי נפגע מווירוס "אשתי העירומה"

11.3.2001 / 7:43

הארץ
ltpgt
מאת יובל דרור
lt/pgt

ltpgt
בימים אלה מופץ וירוס מזיק חדש בשם "אשתי העירומה", המוצמד להודעות דואר האלקטרוני ומוחק קבצים חיוניים במערכת ההפעלה. עד כה הופץ הווירוס בארה"ב ובאירופה, והנפגע המרכזי ממנו בשלב זה הוא הצבא האמריקאי.
lt/pgt

ltpgt
חברות אנטי-וירוס סיווגו את הווירוס כסוס טרויאני, מכיוון שהוא מתחזה להודעת דואר אלקטרוני תמימה. ההודעה נשלחת בצירוף קובץ בשם NakedWife.exe ושורת הנושא של ההודעה היא: Naked Wife :FW. בגוף ההודעה נכתב: "אשתי מעולם לא נראתה כך. בברכה (שם שולח ההודעה)". אם המשתמש בוחר להפעיל את הקובץ, מוצג בפניו סרטון פלאש שבו מופיע לוגו של חברת מדיה בשם JibJab והמלה "טוען".
lt/pgt

ltpgt
בפועל, בעוד הסרטון "נטען", שולח הווירוס את עצמו לכל המכותבים בתוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק של מיקרוסופט, ולאחר מכן מוחק ממערכת ההפעלה קבצים חיוניים (קבצי exe, ini, dll, com ו-bmp). מנכ"ל חברת JibJab הכחיש כל קשר לווירוס, ואמר כי אינו יודע מדוע כותב הווירוס השתמש בשמה. בסיום פעולת הווירוס מופיעה על צג המחשב חתימתו של שולח הווירוס, BGK - Bill Gates Killer.
lt/pgt

ltpgt
דיווחים ראשונים על הווירוס הגיעו מהצבא האמריקאי, ואולם לא ברור אם זה מקור הווירוס. עד כה נפגעו ברחבי העולם יותר מ-70 ארגונים שונים, כך עולה מדיווחי חברות האנטי-וירוס, שאיתרו אותו. מומחי אבטחה שבדקו את הווירוס החדש טענו כי בתוך שורות הקוד שלו מופיעים שמו של אדם ושם של חברה מברזיל, וייתכן כי כותב הווירוס התרשל במשימתו להחביא את זהותו.
lt/pgt

ltpgt
וירוס זה תוקף לאחר שווירוס אחר, "אנה קורניקובה", תקף לפני כמה שבועות, וגם הוא פיתה את הקורבנות בהבטחה לקבלת תמונות ארוטיות. בחברות האנטי-וירוס מעריכים כי אף שווירוס אשתי העירומה הרסני, הוא יהיה פחות נפוץ מהווירוסים הקודמים, מכיוון שציבור הגולשים למד שלא לפתוח קבצי exe המצורפים להודעות דואר אלקטרוני.
lt/pgt

ltpgt
חברות האנטי-וירוס עידכנו את אתרי האינטרנט שלהן, וכעת ניתן להוריד מהם עדכונים לתוכנות האנטי-וירוס כדי שאלה יאתרו את הווירוס מבעוד מועד. ללא קשר, ממליצות החברות למי שמקבל את ההודעה למחוק אותה באופן מיידי מתא הדואר, ומיד לאחר מכן גם מתא הפריטים המחוקים בתוכנת הדואר האלקטרוני שלו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully