וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט המהיר של בזק/ מייבשים לכבלים את השוק

11.3.2001 / 9:30

הארץ
ltpgt
בשבוע שעבר התחילה בזק את מסע השיווק הגדול של האינטרנט המהיר, ה-WOW. המסע כולל פרסום באמצעי התקשורת וכן הוזלה זמנית של מחירי ההתקנה והתשלום החודשי. סמנכ"ל השיווק והמכירות של בזק, פנינה שנהב, אינה מוכנה להודות, אפילו שלא לציטוט, שמבצע הורדת המחירים יתמשך גם בחלוף החודשיים הקרובים, אבל אפשר לנחש שאם בזק תגלה כי המבצע משיג את מטרותיו, היא תמשוך את מבצעי ההוזלה הלאה.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, לא סביר להניח שהחברה תציע לאורך זמן מחיר התחברות של 99 שקל לחודש, שהם כ-10 דולרים מתחת למממוצע העולמי ואולי אף פחות מכך. אם כי הצעת "מחיר היכרות" של 99 שקל לחודש לתקופה של חצי שנה נראית כצעד הגיוני בתנאים של מאבק לחדירה ולחסימת המתחרים. זאת בדיוק ההוזלה שמציעות חברות הכבלים למנויים חדשים המצטרפים אליה (99 שקל במקום 149 שקל) ואותה הצעה שמציעה חברת הלוויין למנויים כדי שלא יעזבו אותה לטובת הכבלים.
lt/pgt

ltpgt
בזק מבקשת לייבש את השוק עבור חברות הכבלים ומתחרות נוספות דוגמת אופק וברק, העתידות להיכנס לשוק בסוף 2001. היעד הראשוני שלהן יהיה בתי העסק, והיעד המשני יהיה משתמשי האינטרנט הכבדים. מטרת המבצע האחרון שלה היא להגיע לפחות למחצית מכ-100 אלף הגולשים הכבדים במדינה. בתי העסק הקטנים הם יעד משני מאוד, אף שבארה"ב מוערך שוויו של מנוי עסקי ממוצע בכמעט פי 4 משוויו של מנוי ביתי (2,700 דולר לשנה לעומת 700 דולר לשנה למנוי ביתי).
lt/pgt

ltpgt
רבים מבתי העסק משתמשים במערכות תקשורת הנתונים המהירה, ה-frame relay של בזק, ואין סיבה להעבירם לשירות אחר. ה-WOW גם אינו עונה על צורכיהם של בתי העסק בתקשורת מהירה יוצאת. ההנחה הרווחת היא שחברות הכבלים, המתחרה העיקרי הצפוי לבזק, ממילא אינן מרושתות באזורי העסקים. קשיים בהבטחת קצב זרימת הנתונים וחולשה בתקשורת היוצאת מונעים מהכבלים להעניק פתרון מניח את הדעת לעסק הדורש תקשורת דו-כיוונית ברמה גבוהה.
lt/pgt

ltpgt
היתרון הבולט של חברות הכבלים יהיה בקרב כ-80% מהמשתמשים שלהם לא תוכל בזק לספק אינטרנט מהיר בגלל ריחוק מהמרכזת. ה-WOW מסוגל להגיע רק למנויים הנמצאים 5-4 ק"מ מהמרכזת הקרובה למקום מגוריהם. כל היתר יצטרכו לחכות לכבלים.
lt/pgt

ltpgt
כשיתלהט המאבק יציע כל אחד מהצדדים חבילת תקשורת של טלוויזיה רב ערוצית (Yes של בזק מול הכבלים) ואינטרנט. כאשר ישלימו חברות הכבלים את היערכותן, הן יצרפו לחבילה גם שירותי טלפון.
lt/pgt

ltpgt
הניסיון העולמי הוכיח שמי שנכנס ראשון לשוק האינטרנט המהיר זכה ליתרון מכריע. בארה"ב הקדימו חברות הכבלים את חברות הטלפון, ועל פי התחזיות הן ישמרו שם על מעמדן המוביל לפחות עד 2005. באירופה משתרכות חברות הכבלים אחרי חברות הטלפון, ואין תחזיות לסגירת הפער בעתיד הנראה לעין. בישראל תשתית הכבלים פרושה טוב יותר מאשר באירופה, ולכן יש לחברות הכבלים סיכוי להעניק לבזק קרב צמוד יותר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully