וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

A.G. אדוארדס: המלצת "צבור" לצ'ק פוינט עם מחיר יעד של 90-80 דולר

8.3.2001 / 23:09

צופים לצ'ק פוינט צמיחה של 51% ב-2001 אך בשל תנודתיות המניה מגדירים את ההמלצה כ"ספקולטיווית"

גיא ימין
ltpgt
בבית ההשקעות A.G. אדוארדס מתחילים לכסות את צ'ק פוינט עם המלצת "צבור" ומחיר יעד של 90-80 דולר.
lt/pgt

ltpgt
"המותג צ'ק פוינט הוא המשמעותי ביותר באינטרנט ובשוק אבטחת הרשתות", מצהירים האנליסטים. את שולי הרווח בשיעור של 58% שהציגה צ'ק פוינט ב-2000 משווים בבית ההשקעות לשולי רווח של 25% המאפיינים את מרבית חברות התוכנה הבוגרות.
lt/pgt

ltpgt
למרות זאת, "מתוך זהירות" קובעים האנליסטים ג'ייסון קראפט וג'והן פוריצ'לי תחזית רווח הנמוכה מהקונצנזוס למניה. הם צופים רווח של 1.27 דולרים למניה ב-2001, או במלים אחרות: צמיחה של 51% לעומת 2000.
ltbrgt
lt/bgtגידול בהכנסות לעומת הוצאות תפעוליותltbgt
בבית ההשקעות מתפעלים ממרבית השורות בדו"חות החברה, ודואגים להדגיש את אלו המאפיינות את צ'ק פוינט במיוחד. כך, בשלושת הרבעונים האחרונים הציגה צ'ק פוינט גידול בהכנסות שהיה גבוה מהגידול בהוצאות התפעוליות, והצפי הוא כי מגמה זו תימשך גם ברבעונים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, מעריכים בבית ההשקעות את הוצאות המו"פ של צ'ק פוינט ב-2000 בכ-7% מהמכירות באותה שנה, יחסית לחברות תוכנה אחרות שמוציאות 18%-12% מההכנסות על מו"פ. האנליסטים סבורים כי שולי ההוצאה הנמוכים לא מייצגים קיבעון טכנולוגי, אלא יעילות של החברה המפתחת את מוצריה בארץ בעלות שכר נמוכה יותר מהנהוגה בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
צ'ק פוינט היא המובילה "דה פאקטו" בשוק הפיירוול וה-VPN, באמצעות מוצרי הדגל שלה Fw-1 ו-VPN-1. מוצר הפיירוול הוא פיתרון משולב של חומרה ותוכנה, המגביל את הגישה בין רשת פנימית של ארגון לבין האינטרנט, או בין שתי רשתות נפרדות אחרות, כאשר כל התנועה ברשת האינטרנט עוברת דרכו.
lt/pgt

ltpgt
מוצרי הפיירוול מהווים את סביבת התקשורת בה ניתן להפעיל את ה-VPN. מוצרי ה-VPN מאפשרים למשתמשים בארגון לתקשר דרך חיבור טלפון מקומי, גם בקווים לא מורשים.
lt/pgt

ltpgt
שוק חומרת ה-VPN הגיע ל-270 מיליון דולר ב-2000, כש-VPN עצמו עלה ב-121% באותה שנה. שוק הפיירוול הגיע ל-1.1 מיליארד דולר ב-2000 וצ'ק פוינט היא השולטת בו עם נתח שוק של יותר מ-50%.
ltbrgt
lt/bgtמגוון מוצריםltbgt
החברה סיימה את שנת 2000 עם 68 אלף לקוחות - גידול של 70% לעומת 1999. צ'ק פוינט מציעה ללקוחותיה מחיר כניסה נמוך על מנת לקבל רישיון למוצריה, שעשוי להגיע ל-6,000 דולר בלבד, אם כי היא חתמה בעבר גם על עסקות בהיקף של מיליוני דולרים. בבית ההשקעות מציינים כי בימים של חוסר ודאות כלכלית, העובדה שצ'ק פוינט מציעה מגוון רחב של מוצרים מהווה יתרון מול מתחרותיה, המוגבלות יחסית מבחינת תמחור.
lt/pgt

ltpgt
אבטחת רשתות היא תהליך ארוך ומתמשך, וצ'ק פוינט נהנית מבסיס לקוחות שנעזר בשירותיה ובמוצריה גם לאחר ההתקנה הראשונית. בבית ההשקעות מעריכים כי עובדה זו מקלה עליה, מאחר שלקוחותיה נמנעים מלעבור למתחרים בשל עלויות המעבר הגדולות יחסית.
ltbrgt
lt/bgtגידול במוצרים הנלוויםltbgt
בצ'ק פוינט לא מסתפקים בשני מוצרי הדגל - הפיירוול וה-VPN - והמוצרים הנלווים אליהם, ה-Add-on products, היוו כ-10% מהמכירות ב-2000. האנליסטים מעריכים כי אחוז זה יגדל בשנה הנוכחית, עם התרחבות ערוצי השיווק למוצרים אלה עם שותפותיה של צ'ק פוינט.
lt/pgt

ltpgt
בין המוצרים הנלווים נמצא ה-Floodgate-1, מוצר בדיקת איכות השירות (QoS), המאפשר בדיקת רשת ה-VPN וזיהוי כמות התעבורה בה. צ'ק פוינט מספקת את הפלודגייט כמוצר נלווה לגייטווי ה-VPN-1.
lt/pgt

ltpgt
עוד מוצר נלווה הוא ה-VPN accelerator card 2. זהו כרטיס שפותח עם חברת ברודקום (סימול: BRCM) והוא מעלה את קיבולת ה-VPN ל-mbps 250 במחיר של כ-1,000 דולר.
lt/pgt

ltpgt
מתחרות של צ'ק פוינט, כמו סיסקו ו-NetScreen, מציעות מהירויות העברה בתחומי הג'יגה בייטס (אלף פעמים מגה בייטס), אך בצ'ק פוינט מעריכים כי רק כאחוז אחד מלקוחותיה אכן זקוק למהירויות העברה כאלה.
lt/pgt

ltpgt
מעבר לכך, בבית ההשקעות מעריכים כי שיתופי הפעולה של צ'ק פוינט עם ברודקום, ובעתיד עם אינטל , יאפשר לה להתמודד גם במישור זה.
ltbrgt
lt/bgtסיכון בשל תנודתיות המניהltbgt
בצד הסופרלטיווים מביעים בבית השקעות גם חששות לגבי צ'ק פוינט. מניית צ'ק פוינט מאופיינת בתנודתיות רבה ללא סיבה נראית לעין. זו הסיבה שבבית ההשקעות מגדירים את ההמלצה כ"ספקולטיווית". כדוגמה למסחר במניה מביאים בבית ההשקעות את יום המסחר של ה-22 בפברואר 2000. באותו יום פירסמה חברת צ'ק פוינט מערכות תוצאות מאכזבות, ועדרי משקיעים מבוהלים מכרו את מניות צ'ק פוינט עצמה, על אף שבין שתי החברות אין כל קשר.
lt/pgt

ltpgt
לצ'ק פוינט יש מערך שיווק בשם open platform for security, עם 270 חברות המשווקות את מוצרי הפיירוול וה-VPN. בבית ההשקעות חוששים כי עם כל היתרונות של מערך שיווק כזה, הוא עלול למנוע ממנה מלהיכנס לשווקים חדשים. בנוסף, עם ההתפתחות של מוצרים אחרים, עשויה להיווצר התנגשות בין השותפויות הקיימות לבין היעדים החדשים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
סיכון נוסף אותו מציינים האנליסטים אינו נובע מאופיה של צ'ק פוינט עצמה, אלא מתזרים ההכנסות המאפיין חברות תוכנה בכלל. אין זה נדיר שחברות תוכנה מקבלות את ההזמנות מלקוחותיהן בשבועות האחרונים של הרבעון (לעתים הזמנות מאוחרות אלה מהוות 80% מכלל המכירות ברבעון). כל רבעון קיים החשש שצ'ק פוינט לא תצליח לסגור מספר עסקות עם לקוחות גדולים - מה שיכול לגרום לירידות חדות במניה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully